onzeker en bang

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik zit mij iets dwars en wordt er heel erg onzeker van.
telkens als ik op babybrabbel de test doe zegt het dat ik niet zwanger kan zijn om de volgende reden:

Je ei heeft 8 dgn nodig om te rijpen en bij mij springt mijn ei eerder of op de 8ste dag dus ben onvruchtbaar. klopt dit of is dit gewoon verschillend per vrouw.

ook hoorde ik dat als je geen eisprong hebt, je toch ongesteld wordt.
hoe kan dit dan want je moet daar toch een eisprong voor hebben?

ik weet dat als je de pil slikt het allemaal kunstmatig is maar als je die niet meer gebruikt dan moet het toch echt zijn.

Ik wordt hier heel erg bang en onzeker van.

ik voel al een week niets anders als steekjes in mijn linkerkant van de buik en heb veel afscheiding. sinds vandaag heb ik ook weer ongi pijn dus denk dat ze er weer aankomen die rooie rotzakken,

ooooh wat baal ik zeg ben nu 6 mnd bezig en telkens het zelfde verhaal.

wie kan mij helpen of het een en ander uitleggen?

liefs jessica

Hoi Jessica!

Nou, je maakt mij nu ook een beetje onzeker hoor....
Volgens mij is het wel zo dat als je ongesteld bent je gewoon een eisprong hebt.. (Dat hoor ik weer van veel mensen)
Ik snap dat je baalt omdat je al 6 mnd bezig bent. Ik ben al 1,5 jaar bezig dus ik snap precie wat je bedoelt....
Ik ken ook dat gevoel dat ik steeds steken heb enzo maar daar moet je niet te veel vanaantrekken, op een gegeven moment voelde ik ook van alles...
Als je er nog steeds zo onzeker van bent dan kan je ook de dokter bellen. Die kan je precies vertellen hoe of wat.

De afgelopen keer dat ik ongesteld werd was op een wo en de keer daarvoor weer op een zat, nu heb ik ook al een paar dagen pijn in mn buik en heel erg gevoelige borsten...
Ik word ook echt gek van mezelf, loop wel 6 x op een dag naar de wc om te checken of dat rooie kreng al weer komt... Waarom gaat het bij een ander toch zo makkelijk en bij veel vrouwen zo moeilijk.....

Heel veel succes!

Gr. Wil

hoi jessica
Ik zat net ook op de brabbel site en heb daar pas mijn vruchtbaarse dagen laten uitrekenen. nu hadt ik vandaag ongi moeten worden maar kan ook nog een dinsdag
ik heb nog geen vast cyclus (19of 21 dagen) en nu gaf hij hele andere vruchtbaare
dagen door. en vertelde mij ook dat ik met 19 dagen geen eisprong had en met 21 dagen 51 procent kans hadt om zwanger te zijn.dus er klopt volgens mij weinig van die site
en ja volgens mij hen je toch echt een eitje nodig  om ongi te worden
ik wacht het nog maar even af. maar wie weet zij we zwanger (ik hoop het)
veel liefs lins
ps probeer je er niet te druk om te maken wat die site zegt

Hoi Jessica,

Inderdaad heb ik ook niet altijd even veel vertrouwen wat er op sommige sites staat, maakt je inderdaad alleen maar in verwarring.
En inderdaad wat de rest schrijft klopt volgens mij ook als je een eisprong hebt word je ook ongi( dat laatste liever niet!). Ik heb zelf ook de pil geslikt en daarna heeft het wel even tijd nodig dat alles natuurlijk op gang komt, ik heb de eerste 10 maanden een cyclus van 28 dagen gehad en nu in ronde 11 een cyclus van 30 dagen en merk ik dat ik ook witte afscheiding heb, in mijn geval is denk ik nu alles er uit aan het gaan.
En doe je al temperaturen? dan kun je aan je temp zien of je een eisprong hebt, en anders met een ovulatie test. Ik gebruik ze alle twee en dat maakt mij minder bezorgd, omdat een ovu test aan geeft wanneer je een eisprong hebt.

Maak je niet al te veel zorgen, en misschien is het anders handig om naar de dokter te gaan, misschien dat hij je wat verder kan helpen en je wat gerust kan stellen.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

groetjes Saskia

Hoi Jessica,

Waar de site vanuit gaat is dat wanneer je cyclus  korter is dan 21 dagen je hoogst waarschijnlijk geen ovulatie hebt gehad (en ja  ook zonder ovulatie kun je dan ongesteld worden).  Dat wordt over het algemeen namelijk in de literatuur aangegeven.

Ik ben het helemaal met Saskia eens, mij lijkt temperaturen een heel goed plan. Dan kun je zekerheid en  inzicht krijgen over je cyclus.

Mocht je dan nog twijfels hebben, dan zou ik als ik jou was een afspraak maken bij je huisarts.

Liefs Nanda

Hoi, ik had ook een korte cyclus, maar ben wel gewoon zwanger geworden. Laat je niet teveel ontmoedigen!!

Groetjes van Jasmijn

Terug
Bovenaan