onzeker en bang

Wie kan mij een beetje uit de stress helpen.Vanochtend ging ik naar het toilet en schrok er zaten twee kleine vlekjes donker bloed/afscheiding, toen ik me afveegde heel iets op het wc papiertje, dus geen vers bloed, oook niet nu na een paar keer naar toilet te zijn geweest, niet extreem buikpijn, maar iets zeurderig, zou het nu mis gaan, hoop van niet natuurlijk.Op mijn verschijnselen van zwangerschap kan ik ook niet bouwen, heb ze nl niet, alleen iets zeurdiger buik en opgezete borsten, maar vandaag ook wat minder. heb zo het idee dat ik niet zwanger ben ook al geven alle test aan van wel.Stel het wordt een miskraam hoe snel is het hcg hormaan uit je lichaam en kun je dan een test doen, dan zal hij negatief uitwijzen.Ben nu 5 weken zwangeer en de verloskundige kan nu ook nog niets doen dan afwachten denk ik, heb nog niet gebeld.
 
Hoi Anouk,

Het is net wat je zegt afwachten, maar ik had in deze zwangerschap in totaal vier keer een bloedinkje(6e, 8e, 12e en 14e week)nu ben ik 23 weken alles gaat goed.

zet um op en veel sterkte, jeanette
 
Hoi Anouk,

Ik heb het ook gehad. Ik heb het de hele vierde week gehad. In week 8 en in week 11. Ik ben nu 13 weken, dus misschien krijg ik het nog wel een keer. Ik was ook gelijk heel erg bang, maar de kans is groot dat het een innesteling is. Ik heb het toen wel aan de gyn gevraagd, maar hij zei dat ik me niet zo druk moest maken en dat het gewoon niets betekend. Dus ja. Probeer het toch van je af te zetten, hoewel dat wel heel moeilijk is. Helaas kun je nu nog geen echo ofzo krijgen, omdat je dan toch niks ziet. Het enige is afwachten! en dat is juist net zo moeilijk he? Maar probeer toch te genieten hoor.

Groetejs Cath
 
Anouk, er is niets om je zorgen over te maken. Bruin donker bloed is dus oud bloed en heeft te maken met de innesteling van het eitje in je baarmoeder. Daar komt wat bloed bij vrij. Ik geloof dat 75% van alle zwangeren dit soort innesteling bloedinkjes hebben, de eerste weken van hun zwangerschap. ECHT-GEEN-PROBLEEM!!! Zeurderige buik is ook helemaal normaal, dat is je baarmoeder die veranderd door de zwangerschap en dat voel je.
Zolang je niet veel helderrood bloed verliest en hevige buikkrampen hebt, is er absoluut geen spraken van een miskraam maar van een doodnormale prille zwangerschap.
Het HCG hormoon blijft heel lang in je lichaam. Na een miskraam blijft dat nog weken te meten. Het heeft dus echt geen zin om te blijven testen, want die geven dus hoe dan ook altijd aan dat je gewoon zwanger bent.
En dat ben je ook gewoon, dus gooi die testen maar gewoon de deur uit.
Probeer te ontspannen. Als je het echt niet meer trekt kun je vragen of je rond 6,5 week een echo kan laten maken. Pas rond die tijd gaat het hartje kloppen en valt te zien en te zeggen of alles goed gaat. Maar echt, er is niets aan de hand!
succes!
 
Terug
Bovenaan