Onzeker frequentie controles

<p>Sinds ik onder controle sta bij het ziekenhuis ben ik een beetje onzeker over de hoeveelheid controles die ik krijg.</p><p>Met 26+3 heb ik mijn laatste controle gehad en de volgende is pas met 31+3 weken. Deze afspraak had ik al langer geleden gepland (toen ik nog bij mijn eigen verloskundige liep) om met echo te kijken naar de ligging van een vleesboom. Ik heb dit aangegeven en gevraagd of ik niet nog tussen door voor een normale controle moest komen. Mij werd verteld dat dit niet nodig was omdat ik na de echo de gynaecoloog zou spreken. Dit zit mij toch niet helemaal lekker, helemaal omdat ik ivm hoge bloeddruk ben overgeplaatst.</p><p>Hoe vaak hebben jullie controles (gehad) rond deze periode? Ik dacht namelijk dat het vanaf 24 weken elke 3 weken was en vanaf 30 elke 2. Het verbaast mij daarom dat er nu 5 tussen zitten. Of maak ik mij te druk? </p>

Gewoon je zorgen nog een keer aangeven bij het ziekenhuis. Ik ben nu 31 weken en heb vorige week een controle gehad. Nu pas ook weer over 3 weken dus zit weer 4 weken tussen. Maar ik zit voor nu nog onder controle bij de verloskundige. 

Het lijkt me zeker raar als je met hoge bloeddruk over 5 weken pas hoeft te komen. Zodra ik overgenomen was door het ziekenhuis met hoge bloeddruk moest ik elke 2 weken komen. Niet dat ik die eerste controle na 2 weken uberhaupt gehaald heb want ik kreeg klachten en moest meteen opgenomen worden. Maar ik zou zeker nog eens bellen en zeggen dat je eerder een controle afspraak wilt. Of verwacht het ziekenhuis dat je tussendoor nog naar de verloskundige gaat? Want dat kun je anders ook doen. Die zijn niet zo moeilijk. Keertje extra daar is geen probleem.

Helaas loop ik helemaal niet meer bij de gewone verloskundige. Maar bedankt voor jullie reacties, ga morgen even bellen of ik een extra controle kan krijgen

Ja ik zou ook even bellen. Mijn ervaring is dat ze in het ziekenhuis (onbedoeld) soms een beetje onverschillig kunnen zijn / overkomen. Ons zoontje moest gehaald worden met een keizersnede vanwege een stuit, en daarnaast was er vastgesteld dat hij niet meer goed groeide. Uiteindelijk werd de ks gepland voor 39+ weken en werd achteraf, toen hij er was en dus klein bleek, gezegd dat dit eerder gemoeten had. Had ik ook over moeten bellen, want zat mij toen die ks zo laat gepland werd ook al niet lekker, maar ik heb helaas gedacht 'zij zullen het wel weten'.

Terug
Bovenaan