Onzeker gemaakt

Hallo iedereen!

Ik ben er sinds afgelopen donderdag achter dat ik zwanger ben, ik had s ochtends 2 testen gedaan en allebei positief!
Ik was zo ontzettend blij en meteen naar de huisarts gegaan en de verloskundige gebeld, ze schat dat ik rond de 6 weken ben en volgende week heb ik de eerste afspraak.
Ik heb het in alle blijdschap de volgende dag meteen aan m’n moeder verteld en ze was wel blij voor me maar herhaalde ook een paar keer dat ik er wel rekening mee moet houden dat in de eerste 12 weken alles mis kan gaan en ik een miskraam kan krijgen.. ze zegt nog niemand vertellen hoor want je weet het maar nooit etc.
Nu heeft ze me ontzettend onzeker gemaakt en ben ik doodsbang dat er iets mis gaat en ik een miskraam krijg!
Hebben jullie deze angsten ook? Hoe kan ik hier mee omgaan? En hoe groot is de kans..?

Liefs
 
Je moeder wil je alleen maar voor teleurstellingen behoeden. Miskramen komen gewoon veel voor, vooral bij eerste zwangerschappen. Het is heel verdrietig als het vruchtje geen kloppend hart blijkt te hebben bij de eerste echo. een miskraam is niet het einde van de wereld, maar kan behoorlijk rauw op je dak vallen. 
Ik hoop voor je dat je een fijne zwangerschap mag hebben!
 
Je moeder wil je inderdaad alleen maar beschermen.
Zelf heb ik de keuze gemaakt om het na 1 week nadat ik het wist aan al aardig wat mensen te vertellen, dit was met 7 weken. Ik heb het verteld aan mn ouders en schoonouders, collega's waar ik veel mee werk en beste vrienden.. dit omdat ik ook zoiets had van, stel het gaat mis dan snappen zij ook waarom ik me rot voel en je krijgt steun.
Ik kan je niet garanderen dat het bij jou goed zal gaan en dat je geen miskraam zal krijgen, het enige dat ik je wel kan vertellen is.. het gaat ook heel vaak goed!! 
Mijn vk zei ook bij de eerste afspraak; stel het gaat mis, dan houdt dat in dat je kindje niet gezond ter wereld was gekomen als ie was blijven zitten. Het gebeurd met een reden.
De eerste echo is heel spannend! Maar nadat je die gehad hebt geniet ervan!! Want stress maakt het er sowieso niet beter op. Vertrouw een beetje op je lichaam. 
Gefeliciteerd in ieder geval met je zwangerschap! En je zorgen maken mag, maar doe het niet te veel, probeer ook te ontspannen en te genieten!
 
 
Je moeder wil je gewoon beschermen & idd ze heeft ook wel gelijk.
Wij zijn de fout ook in gegaan om het met 7 weken al aan de familie te vertellen, helaas ging het met 10 weken fout. 
Het was wel heel fijn dat je er dan met iemand over kan hebben, maar had liever dat we nog even gewacht hadden.
Nu ben ik 12 weken en deze week pas verteld en dat voelt toch veel beter!
Probeer toch te genieten, luister naar je lichaam & niet te onzeker zijn. :)  
 
Dat had ik ook, maar je kunt er niks tegen doen. Probeer zoveel mogelijk te genieten. Elke week verkleint de kans op een miskraam. Inmiddels alweer 29 weekjes zwanger :)
 
 
Ik snap deels je moeder, maar jou iets meer.
Toen ik het wist heb ik binnen 5 min
Mijn zusje ( die was ook zwanger) en mijn
Moeder gebeld. Later ook een paar andere
Die dich bij me staan.
Voor mij was de reden omdat ik best een 
Emotioneel persoon ben en deze wens al
Zo lang had, dat ik het ook kon bespreken
En mensen mij zouden begrijpen als het mis zou
Gaan! Maar probeer vooral te genieten,
Want stress kan veel problemen geven!
Dus hup op de roze wolk! ?
 
Ik snap deels je moeder, maar jou iets meer.
Toen ik het wist heb ik binnen 5 min
Mijn zusje ( die was ook zwanger) en mijn
Moeder gebeld. Later ook een paar andere
Die dich bij me staan.
Voor mij was de reden omdat ik best een 
Emotioneel persoon ben en deze wens al
Zo lang had, dat ik het ook kon bespreken
En mensen mij zouden begrijpen als het mis zou
Gaan! Maar probeer vooral te genieten,
Want stress kan veel problemen geven!
Dus hup op de roze wolk! ?
 
Hoihoi,
Je moeder lijkt je inderdaad te willen beschermen, superlief! Maar lastig voor jou.. Mijn moeder wist het met 7,5 week (3 weken voor me kunnen houden, heel vervelend..) en zij was een beetje teleurgesteld en vond juist dat je niet moest wachten met het aan (belangrijke) mensen te vertellen omdat het prettig is dat áls het mis gaat mensen in je omgeving je wel kunnen steunen...
Ik zou me vooral niet teveel zorgen maken, als het mis gaat heb je dat zelf niet in de hand en de kans dat het goed gaat is vele malen groter, dus lekker genieten!!
 
Terug
Bovenaan