Onzeker: ik voel me niet meer zwanger...

<p>Hi,</p><p>Momenteel ben ik 13 weken zwanger.. tot week 10 heel beroerd geweest en allemaal kwaaltjes maar nu voel ik me totaal niet zwanger meer. Ik heb nergens meer last van en merk totaal niet dat ik zwanger ben... Fijn, maar maakt me wel onzeker ?</p>

Wat vervelend dat onzekere gevoel! Bedenk wel dat vaak na +-12 weken de vervelende kwaaltjes verdwijnen, je weer meer energie krijgt, etc. Als je het echt niet vertrouwd kan je ook de verlokundige bellen he! Wanneer heb je je laatste echo gehad/volgende gepland staan? Of controle/hartslag luisteren bij de verloskundige?

[quote quote=10126156]Wat vervelend dat onzekere gevoel! Bedenk wel dat vaak na +-12 weken de vervelende kwaaltjes verdwijnen, je weer meer energie krijgt, etc. Als je het echt niet vertrouwd kan je ook de verlokundige bellen he! Wanneer heb je je laatste echo gehad/volgende gepland staan? Of controle/hartslag luisteren bij de verloskundige?[/quote]
Laatste echo met 11+4. En de volgende echo met 17 weken (geslachtsbepaling). De controle is 13/11.

Hi, 

Ik ben vandaag 10 weken zwanger en ik heb me nog niet 1 moment zwanger gevoeld. 
ik heb haast geen kwaaltjes gehad en ben eigenlijk al die weken gewoon fluitend doorgelopen. 
Met 7 weken en 3 dagen een goede echo gehad en nu wachten tot komende maandag voor de termijnecho maar ik maak me ook zo een zorgen of alles wel goed is. 
de verloskundige zei dat het op zich geen kwaad kon maar ik voel me er niet goed bij, ik kan gewoon echt niet wachten tot die termijnecho. 

Hi, erg herkenbaar.
Als je nergens last van hebt en je baby nog niet voelt, voel je je gewoon normaal, niet zwanger ? en dat is ook absoluut normaal!
We zijn een beetje gewend aan de gedachte dat je altijd iets (negatiefs) moet hebben/voelen als je zwanger bent, al die kwaaltjes enzo. Je hoort ook gewoon mensen vaker klagen en diegene die niets hebben, hebben ook niets te vertellen!
Ik heb een vrij makkelijke zwangerschap, tot ongeveer 28 weken bijna geen bekende klachten, geen veranderingen in smaken, niet moe, niet hongerig, geen gevoelige borsten , noem maar op, helemaal niets ? Ik kon soms de bewegingen van de baby negeren en zelfs nu (32 weken) vergeet ik ‘lichamelijk’ weleens dat zwanger ben ? 
Je kan altijd je verloskundige bellen en vragen of je even langs kan komen om naar het hartje te luisteren. 
Ik heb zelf zo’n doppler aangeschaft, maar weinig gebruikt. Het kan geruststellen, maar die rust komt uiteindelijk van je positieve gedachten en niet van die doppler die je gebruikt uit angst. 
Doe in ieder geval iets wat jij denkt jou helpt om meer rust te creëeren. Je kent jezelf het beste!
Geniet van je zwangerschap en laat die gedachten jou dat niet verpesten ?

Dat is heel normaal! Helaas duurt het nog een paar weken voor je de baby voelt, en blijft de onzekerheid nog even. Maar als je geen ernstig bloedverlies hebt oid hoef je je echt geen zorgen te maken!

Zo herkenbaar! Ik had eigenlijk precies hetzelfde. Eerst erg misselijk en hier en daar wat kwaaltjes maar na 13 weken ineens helemaal niks meer. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd ek elke controle bij de verloskundige was ik zo verbaasd dat het hartje mooi klopte etc. 
Ben vandaag 23 weken zwanger en voel sinds kort elke dag ons kleine mannetje lekker schoppen en druk doen in mn’ buik. Het duurt even maar het gevoel komt vanzelf weer❤️

Terug
Bovenaan