Onzeker, koorts, niet weten wat te doen

<p>Hoi lezers, </p><p>mn dochtertje is 9 maanden oud en heeft een dubbele oorontsteking. Ze heeft er antibiotica voor, vandaag is de derde dag dat ze het krijgt, hebben een kuur van een week. </p><p>Ze is zo huilerig, ‘ontrevreden’, wilt eigenlijk niet spelen, maar ook niet op schoot zitten en met liggen gaat ze echt huilen, het is meer krijsen zeg maar. Soms raakt ze ook helemaal in paniek en ik krijg er dan echt niet stil. </p><p>Ik vind het zo ontzettend zielig en sneu, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen? Ik geef er ook zetpillen. Ze heeft de ene keer een temperatuur van 36 graden(ze voelt dan ook zo koud aan) en het volgende moment 38 of hoger. Ik heb de huisarts al gebeld (2 keer) maar die zegt dat 36 graden niet erg is, gewoon wat dikker aankleden en met 38 graden misschien heeft ze ook wel een ander virus erbij met die dubbele oorontsteking. Ik merk dat het mij best onzeker maakt en ik niet zo goed weet wat ik moet. De nachten zijn ook echt verschrikkelijk, het is veel huilen/krijsen, wakker zijn en niet in slaap kunnen komen. Ik leg er dan bij ons in bed maar ook dan wilt ze niet slapen. </p><p>Sorry voor het lange verhaal, maar het duurt ondertussen al een week. </p><p>Dank jullie </p>

Hier het zelfde. Ook dubbele oorontsteking en huilerig. Maar kregen te horen dat als ie weer koorts kreeg we moesten bellen. En ook als het volgende week woensdag niet over is terug komen. ☺️ We zijn gesloopt maar dat hoort erbij het komt goed hopen we maar ☺️

Vervelend! Ik (her)ken het.
Vergeet niet dat paracetamol de temperatuur ook doet dalen. Dus daar kan je temp verschil weg komen. Geef je het standaard een paar keer per dag op dezelfde tijden of alleen wanneer ze koorts krijgt? Paracetamol geven bij koorts kan je nl dan het beste standaard geven dit ook vanwege evt ontwikkelen van koorts stuipen.
Oorpijn is erg pijnlijk. En voor die kleintjes helemaal. En dan vooral het liggen! Beste is om rechterop te laten slapen, dus bijv. bedje schuin zetten dit haalt de druk van de oren. 
Antibiotica zou binnen 48-72 uur moeten aanslaan afhankelijk van welke soort het is. Als je het toch niet vertrouwd of het gaat niet over zou ik toch huisarts opnieuw bellen en dan vertellen dat het voor jou als moeder niet goed voelt. 
Succes en sterkte! 

Oorpijn doet super veel zeer bij die kleintjes.. de wisseling in temp is niet raar, ik zou wel met regelmaat de paracetamol geven...

Ennn.. wij gaven hier Otalgan oordruppels. Dit hielp heel erg goed, is pijnstillend. Kun je gewoon bij drogist kopen.

Zijn de oortjes nog dicht, want dat schijnt echt heel erg veel pijn te doen als ze liggen. Hier ook een dame die nu een dubbele oorontsteking heeft. Gelukkig scheurt haar trommelvlies heel snel en dan is de druk eraf en komt alle snot eruit. Op dat moment weten we waarom ze onrustig was de nacht ervoor. Dankzij het loopoor ook een prima vrolijk meisje. We druppelen haar oor met antibiotica. Helaas nu op advies van de kno arts al 3 weken aan het druppelen, maar de laatste druppels lijken te werken. Bij de volgende oorontsteking worden er waarschijnlijk buisjes gepland. 
Beterschap.

Terug
Bovenaan