Onzeker meting echo

<p>Hi,</p><p> </p><p>Vorige week vrijdag hadden we de 20-weken echo. Toen liepen de beentjes wat achter op de groei. Ik was toen 19+0 en de beentjes gaven 18+5 aan.</p><p>Voor derest was alles goed en hoefde me geen zorgen te maken. Kindje was heel beweeglijk etc.</p><p>Vandaag ging ik mee als proefpersoon op school voor een SEO. Ben dus 20+0 vandaag. De beentjes waren 19+1. </p><p> </p><p>Nu lijkt het alsof de benen amper mee groeien?! En maak ik me wat zorgen...?</p>

[quote quote=10143809]Heyhey, hoe is de groei van de armpjes en de rest van het lichaampje?[/quote]Dat is verder goed. Hoofdje en buik lopen juist voor. Armpjes niet gemeten.

Misschien is het goed om nog een echo in te plannen en de armpjes te laten meten. Ik heb een neef die lilliputter is. Alles groeide, behalve zijn armen en benen. Nu wil ik je zeker niet bang maken, maar misschien wel goed om te laten onderzoeken.. succes ermee!

Als de Vk zich geen zorgen maakt, zou ik dat zeker ook niet doen! Het zijn gemiddelden waar ze het op baseren en daarnaast maakt een mm verkeerd meten al verschil. Bij onze dochter was het hoofd wat kleiner, maar waren geen zorgen en hoefden er niets mee. Ze nemen echt wel zekere voor het onzekere als het nodig is. Evt nog even checken bij de vk als je zorgen maakt, word je vast gerustgesteld! 

Toevallig stelde ik deze vraag bij mijn vk vandaag. Ik ben minder ver maar alles is al wel gemeten en daarin waren de benen ook kort. De vk zegt dat ieder kind anders is. Sommige hebben nu eenmaal kortere benen. En dat zolang dingen niet meer dan 2weken afwijken hetgeen probleem is. Ook hadden ze je gezegd bij een 20weken echo als het een probleem zou zijn want daar is die echo voor. Gewoon los laten en genieten dus. 

En schat. Lees niet teveel. Vraag dingen aan je vk. Want mensen delen eerder negatieve zaken dan positieve. Daarmee raak je dus ongerust terwijl er helemaal niks aan de hand is 

Mijn baby had met 20 weken ook kortere beentjes. Met 24 weken had ze ineens lange benen! En de laatste echo was met 30 weken (3 weken gekeden) en nog steeds echt lange benen, bijna buiten de groei curve. Probeer je niet te druk te maken, bij verdenking van dwerggroei/groei achterstand wordt dit gelijk vermeld en krijg je extra echo's. Elk kindje groeit weer anders en ook elk lichaamsdeel komt op een ander moment aan bod. Mocht je ongerust blijven, bel dan vooral je VK. 

Terug
Bovenaan