Onzeker na 14 maanden

<p>Hallo </p><p>Ik zoek eigenlijk meiden met dezelfde onzekerheid als ik. We zijn nu ruim een jaar bezig zonder resultaat. Bij de fertiliteitsarts waren de echo's, bloedonderzoeken en warenonderzoek helemaal goed. Ik heb wel soms een wat langere cyclus maar nog niet te lang voor medicatie. Oftewel alles is goed, niet roken, bijna nooit drinken, gezond gewicht, normaal eten, geen aandoeningen en toch lukt het niet. Dan moet ie dus nog een jaar door zonder behandeling maar zou niet weten waarom het nu ook eens wel gaat lukken. Zijn er ervaringsdeskundigen bij wie het wel in het 2e jaar toch raak is geweest?</p><p>Groetjes dani</p>

Hi Dani, 
ik zit precies in hetzelfde schuitje. Wel zijn vorige week mijn eileider doorgespoten. het HSG onderzoek. Ook hieruit kwam niks dus alles is helemaal goed maar nog steeds niet zwanger. ik zit vandaag op cd 13 dus nu afwachten maar weer.
Hopelijk reageert er iemand hierop voor ons.
Liefs

Hoi Dani,
Ik voel met je mee hoor. Hier inmiddels in ronde 16. En ik vind het behoorlijk zwaar worden nu. Ik ben in sept 2018 gestopt met de pil. Tot onze verbazing was ik begin januari 2019 al zwanger. Dit is helaas met +-6 weken mis gegaan. Was ook een vreemde zwangerschap want kwam er pas achter toen ik mn menstruatie net achter de rug had... Hierna erg lang sukkelt en nog steeds eigenlijk. Eerst een cyste op mijn eierstok en al sinds de miskraam last van mijn borstkas en rug. Ben al naar een fysio geweest, een osteopaat, 1x per maand voor mijn ontspanning naar een massagesalon maar voel me nog steeds niet zoals voor de miskraam. Alles lijkt tot nu toe goed te zijn bij ons. Zaad van mijn man is "uitstekend" volgens de artsen, mijn cyclus is altijd regelmatig, progesteron test was goed. 3 weken geleden een HSG gehad en ook daar niets op te zien. Deze week weer ongesteld geworden. Over 2 rondes mogen we terug naar het zks voor verdere info over IUI. Ik roep al 1,5 jaar dat ik zelf denk dat het bij de innesteling mis gaat. Ik wordt altijd na 9/10 dgn na eisprong ongesteld en heb vaak al na 5/6 dgn na eisprong menstruatieachtige krampen. De gyn waar ik bij zit zegt dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat dit een zwangerschap tegen houdt. Nou dan ben ik al gauw weer uitgeluld in die spreekkamer.... 
Ik hoop voor ons en iedereen die meeleest dat er snel tweede streepje verschijnt op die testen. Ben overigens wel benieuwd hoe jullie omgaan met teuleurstelling iedere maand?
Liefs MR

Hoi Dani, 
Het duurde bij mij anderhalf jaar voor ik eindelijk zwanger was van mijn dochter. Het kan dus wel! We hadden al wat testjes gehad op dat moment, en die leken allemaal goed, maar je gaat toch twijfelen of er niet iets mis is waar nog niet op is getest. Ik dacht zelf inmiddels dat we wel wat hulp nodig zouden hebben om zwanger te raken, dus ik was stomverbaasd toen ik opeens toch zwanger bleek, helemaal ook omdat ik dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden die maand. Zal achteraf wel de innesteling bloeding geweest zijn. Maar blijven proberen dus! Je weet nooit....

Bij mijn dochter heeft het zelfs 25 maanden geduurd dus niks is onmogelijk maar als het langer dan een jaar duurt dan wordt de teleurstelling zo groot en de hoop zo klein

Hoi Daniek,
ik snap volledig je onzekerheid! Wij zitten in hetzelfde schuitje. Afgelopen week ook te horen gekregen van de gyn dat uit de onderzoeken niks bijzonders gekomen is. En dat onze kans op natuurlijk zwanger worden (volgens hun berekening) 40% zou zijn. En dat wij na 12 maanden weer contact op mogen nemen, indien ik geen afwijkende cyclussen heb...

het is gewoon frustrerend... 13 maanden is het niet gelukt en hoe zou het kunnen dat het nu wel zou lukken... en natuurlijk is het fijn om te horen dat alles goed moet zijn.. zucht.. het maakt mij heel onzeker. 

Terug
Bovenaan