Onzeker na miskraam

Hallo allemaal,

Ben hardstikke blij want ik ben vandaag 6 weken zwanger. Ik heb vorig jaar mei een miskraam gehad met 11 weken en dat was een ontzettende klap voor mij, omdat ik me tot op die dag ontzettend goed heb gevoeld. Ik  ben nu hardstikke onzeker of deze zwangerschap wel goed zal gaan. Natuurlijk weet ik dat ik hier niet van uit moet gaan, maar ik heb ontzettende buikpijn en dat helpt natuurlijk ook niet bij mijn onzekerheid. Ook heb ik steeds het gevoel dat ik bloed voel lopen en dan ga ik naar de wc en blijkt er helemaal niks aan de hand. Ik vroeg me af of iemand dit gevoel kent en mijn onzekerheid een beetje weg kan nemen.

Liefs Rossi46
 
Hoi

Allereerst van Harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wat betreft je miskraam, daar kan ik niet over oordelen. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben vandaag 26 weken precies. Wat ik je wel kan vertellen, in begin van de zwangerschap ook al voor ik het wist heb ik heel lang het gevoel gehad dat ik ongi ging worden, zeker nog tot de 8 e week. Ook had ik steeds het gevoel, ja nu vloei ik ik voel het gewoon. Telkens kijken, en niets te zien. Wat wel kan, dat heb ik namenlijk gehad en soms nu nog. Ik kreeg last van witvloed. Ik heb dit voorheen nooit gehad. Het schijnt erbij te horen, zolang je maar geen jeuk enz. krijgt.(dan kan het een schimmelinfectie zijn)
Dus ik denk dat ik dat heb gevoeld. Wie weet krijg jij dat binnenkort ook wel.
Ik kan me voorstellen dat je bang en onzeker bent. Dat was ik ook en ik had geen miskraam gehad. Maar meid probeer te genieten en probeer er rustig onder te blijven.
En krampen en steken is heel normaal zolang er maar geen bloeverlies aan te pas komt.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap met op het eind een prachtige gezonde baby.

Kijk daar naar uit en geniet !!!

Liefs Doortje 26 weken
 
Hoi,

Ik herken jouw gevoel heel goed. Ik ben zelf op het moment bijna 26 weken zwanger. Ik heb een paar jaar geleden ook 2 miskramen gehad. En dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Die onzekerheid in de eerste weken van je zwangerschap is zenuwslopend. Wij hebben met 8 weken een echo gehad, en ik was daarvoor ontzettend nerveus. Bang zijn dat het weer niet goed zou zijn. Maar het tegendeel was waar, alles was prima! Ik kon het niet geloven, ik huilde van blijdschap. Het belangrijkste is dat je er weer in  moet durven gaan geloven dat het ook wel goed kan gaan. Bespreek je onzekerheid anders met je huisarts of je verloskundige. Zij begrijpen zeker wel je onzekerheid. Ik hoop dat ik een goed voorbeeld voor je kan zijn dat het ook wel goed kan gaan. Meid, probeer er echt van te genieten, want de weken vliegen voorbij.

Heel veel geluk met je zwangerschap en geniet ervan!

Groeten van Lena
 
Hallo,

Ik weet heel goe hoe je je voelt! Ik heb in december een miskraam gehad, moest gecurreteerd worden omdat ik het zelf niet kon 'afstoten'. Allemaal erg vervelend. Maar 4 weken na de curretage werd ik weer ongesteld en dat was gelijk de laatste keer, ik was direct weer zwanger, gelukkig!!
Maar toen begon het! Zal het wel goed gaan, wat als het weer mis gaat, allemaal doem scenario's spookten door m'n hoofd. Ik zat om de 2 tellen op de wc omdat ik dacht dat ik van alles voelde lopen. Ik gebruikte  bij elk wc bezoek meerdere wc-papiertjes om er zeker van te zijn dat  er niks 'geks' aan zat. Misschien raad je het al, op een gegeven moment zat er dus bloed aan. Helemaal in paniek, mijn man heeft de 'zaak van  dichtbij bekeken' ik had het dus gewoon kapot gewreven.  Tot nu toe kijk ik nog wel elke keer kritisch naar m'n wc-papiertje.  
Ik dacht dat er nooit een eind aan die eerste maanden kwamen. Tot  week 20 heb ik de zwangerschap niet leuk gevonden. Ik voelde de baby bewegen  met 15 weken, maar ja als de baby dan een hele poos niet  bewoog wat dan nog regelmatig gebeurd sloegen de zenuwen weer toe. Vanaf week 20 ging het wel beter, de verloskundige bezoekjes volgden ook sneller op elkaar, maar toch nog wel regelmatig 'twijfel momenten'. En vanaf week 30 kan ik oprecht zeggen dat ik m'n zwangerschap leuk vind.  De baby is een  gigantische draaikont en beweegt de hele dag door, continue bevestiging dus.
Ik wou eigenlijk tegen je kunnen zeggen dat zorgen maken nergens voor nodig is en dat je dit  of dat moet doen en dan zijn de weken zo voorbij. Maar helaas, je zal deze periode gewoon door moeten gaan en vertrouwen hebben in je lichaam. Makkelijk gezegt! dat vond ik in die periode iedereen zei: "het gaat echt niet nog een keer fout"  
Nu ben ik 37 weken zwanger, mag vanaf nu bevallen als de baby wil! En ik  kan je zeggen als je erop terug kijkt is het voorbij gevlogen! Dus mijn advies, zoek wat afleiding, probeer er zoveel mogelijk van te genieten, maar geef die 'twijfel momenten' ook een plekje, zijn ook goed voor je, toch?!
Heel veel sterkte, maar nog meer een heel fijne  zwangerschap en oja gefeliciteerd natuurlijk!!!!

groetjes kirsten
37w1d
 
 
Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo onzeker bent. (heb zelf ook een mk. gehad maar ben nog niet weer zwanger). Mijn verloskundige heeft mij meteen beloofd dat wanneer ik weer zwanger ben ik met 7 weken al mag komen voor een echo zodat we kunnen kijken hoe het gaat. Vaak kunnen ze dan al snel zien of het er goed uitziet!
Misschien kun jij ook snel komen voor een echo?
Wens je een hele voorspoedige zwangerschap en natuurlijk een hele mooie baby over een aantal maanden!!!

Groetjes Ineke
 
Ik kan alleen maar zeggen probeer te genieten, laat je onzekerheid je zwangerschap niet overheersen. Het heeft geen zin, en het verzwakt je emotioneel alleen maar.

Ik snap dat het moeilijk is positief te zijn maar uiteindelijk zal je je er hoe dan ook beter bij voelen.

Sterkte
Miep
 
Terug
Bovenaan