Onzeker na miskramen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Sinds september 2019 proberen mijn partner en ik zwanger te worden van ons eerste kindje. In november had ik een positieve test. We waren helemaal blij en gelukkig dat het zo snel raak was. Helaas was de eerste echo niet goed en kreeg ik een miskraam in december. In januari bleef mijn menstruatie uit. Uiteindelijk begin februari weer een test gedaan en deze bleek positief. Weer helemaal gelukkig en blij dat het ons weer zo snel gegund werd. Helaas na 2 weken had ik een bloeding en kreeg ik weer een miskraam. <br />Nu zijn we inmiddels wat maanden verder zonder positieve testen. Ik merk dat ik erg onzeker word. Ik ben heel bewust van alles wat er in mijn lichaam gebeurd en dit maakt me onzeker. Soms denk ik zeker te weten dat ik zwanger ben om een paar minuten laten ervan overtuigd te zijn dat ik niet zwanger ben. Hebben jullie ervaringen met miskramen? En hoe gingen jullie om met deze onzekerheid? <br /><br /></p><p>Zondag is mijn NOD. Ik vind het heel erg spannend. Ik had de hele week pijnlijke borsten maar sinds vanmiddag zijn ze alleen licht gevoelig. Ook ben ik af en toe wat misselijk en voel ik steken in mijn onderbuik. Vorige week vrijdag een lichte bloeding gehad. Hopelijk was dit een innestelingsbloeding. Nog 2 dagen geduld en hopelijk blijft mijn menstruatie uit. </p>

Logisch dat je na een miskraam onzeker bent over een volgende zwangerschap laat staan als je 2 miskramen kort na elkaar hebt gehad dan kan ik me heel goed voorstellen dat alle hoop is verloren. Hebben ze een oorzaak voor je miskramen kunnen vinden?

Mijn verloskundige zei dat het dikke pech was en wel vaker voor komt. Ze vertelde dat er waarschijnlijk weinig uit een onderzoek zou komen omdat de miskramen in totaal verschillende weken hadden plaats gevonden. Ik heb hier verder online niks over kunnen vinden. 

Hoi Yalu,
ik vind het heel herkenbaar wat je zegt.. ik heb zelf 4 miskramen gehad, in verschillende periodes maar wel allemaal binnen 12 weken. Ook bij mij wordt aangegeven dat het dikke pech is maar dat vind ik wel moeilijk te accepteren. Ik denk wel dat, als je zwanger bent, het vaker goed gaat dan dat het een miskraam wordt. Daar haal ik wel wat hoop uit. Ik hoop ook echt voor jou dat je snel zwanger bent en blijft. 
Zelf ben ik nu aan het kijken wat in het buitenland mogelijk is. Voor mijn gevoel is het in Nederland erg beperkt wat er mogelijk is. Zeker als het om miskramen gaat, als je niet zwanger wordt zijn er best wel wat trajecten / behandelingen / onderzoeken die je kan doen. 

Hoi Yalu, 
Ik had in februari een miskraam na 5 weken en mijn gynaecoloog heeft mij (onder aanraden van mijn huisarts) Utrogestan voorgeschreven. => Medicatie met progesteron die oa miskramen tegengaat door bv tekort aan hormonen. 
Ik moest dit innemen van zodra ik terug zwanger zou zijn. Ik ben ondertussen 7 weken ver en voorlopig alles goed hier! 
Ik zou je dus aanraden om Utrogestan te vragen :) Oja, ik ben wel van België maar ik vermoed dat ze dit in Nederland ook wel voorschrijven.
veel succes!! 

Terug
Bovenaan