Onzeker na verwijderen spiraal

<p>Hallo allemaal.</p><p>Een vraag, ik heb afgelopen 1 oktober mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik heb tot 2 dagen na het verwijderen oud bloed verloren, een week later 3 dagen lang weer oud bloed verloren in de vorm van spotting dus niet veel. </p><p>Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden heb afgelopen maandag 1 november een test gedaan die ik nog had liggen maar goed was tot juni 2022. Deze was negatief. Maar had wel al een week last van misselijkheids klachten op de vroege ochtend, en een opgeblazen gevoel en heel erg moe. Sinds woensdag ook gevoelige tepels en borsten. Zal ik nu weer een test doen of wachten tot maandag. </p><p>Heb al 2 kinderen een zoon van bijna 13 en een dochter van 10 samen met mijn ex-man, wil graag met mijn huidige vriend ook een kindje. </p><p>Esther </p>
 
He Esther,

Ik ben geen dokter maar in het verleden wel zelf een Mirena spiraal gehad. Het kan zijn dat je lijf reageert op de hormonen die uit je lijf gaan door het verwijderen van het spiraaltje. Mijn cyclus is bijvoorbeeld de eerste maanden heel erg onregelmatig geweest. Sommige vrouwen hebben wel meteen een stabiele cyclus. Als je denkt dat je mogelijk zwanger bent dan zou ik over een paar dagen nog een test doen of een test kopen waarmee je vroeg in de zwangerschap kunt vaststellen dat je zwanger bent.

Hopelijk pakt het positief uit ??
 
Ik heb tijdens het hebben van de spiraal altijd mijn eisprong gevoeld en rond de 1e van de maand altijd enorme hoofdpijn met beetje buikpijn.
Vorige keer 7 jaar gelden toen ik de spiraal toen na 4 jaar liet verwijderen had ik gelijk normale cyclus en met de 3e maand na het verwijderen was ik zwanger ex wou soms klussen dus duurde het even, toen helaas een miskraam gehad. 
Daarom nu wat onzeker. 
 
Terug
Bovenaan