<p>Hallo allemaal,</p><p>Helaas zit ik met een hele vervelende issue in mijn maag. De naam die we gekozen hebben voor ons kindje (nu 12 weken) voelde in de kraamweek al niet meer goed. Tenminste de voornaam (roepnaam) wel, maar niet in combinatie met zijn achternaam.</p><p>Naast dat ik mezelf voor mijn kop sla dat ik dit niet tijdens mijn zwangerschap beter heb aangevoeld, lig ik er nachten wakker van te piekeren en en vertel ik mezelf dat ik een grote fout heb gemaakt en voel ik me schuldig en verdrietig (heel erg vervelend want ik wil van mijn kindje genieten). </p><p>Nu wil ik jullie graag iets voorleggen: Zijn voornaam in combinatie met zijn tweede naam en achternaam vind ik wel heel mooi. Ik denk erover om hem in te schrijven (op scholen, verenigingen etc etc) dus alles op papier zegmaar met zijn gehele naam, zijn roepnaam blijft dan gewoon hetzelfde. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die dit ook doen (inschrijven met dubbele voornaam, roepnaam blijft alleen eerste naam) en of die tweede naam dan toch niet in verloop van tijd niet meer gebruikt wordt...</p><p>Het zou me opluchten te horen dat dit heel normaal is en vaker voorkomt.. dan blijft zijn roepnaam gewoon hetzelfde en gebruiken we op papier zijn gehele naam om het effect van alleen zijn roepnaam en achternaam te vermijden..</p><p>Hoop dat iemand me kan helpen!</p><p>xx</p>