[quote quote=10366472]Ik heb woensdag ochtend een positieve test gedaan, zit nu bijna in week 5! Heel pril dus nog allemaal dus daarom ook erg onzeker of alles wel goed zit daarbinnen. Ik ben bang voor een miskraam, ook omdat mijn schoonzus er 1 heeft gehad en een curretage moest ondergaan en fam van zwager ook helaas baby verloren met 22 weken zwangerschap door infectie baarmoeder. Ik weet dat het niet perse zo is dat het in de gene zit, maar toch spookt het veel door mijn hoofd!! En heel de tijd heb ik de vraag in mijn hoofd van: wanneer vertel je het goede nieuws aan andere? Ik wil me ouders en schoonouders het wel gaan vertellen, maar is dat niet te vroeg? Je kan wel weer rekenen op steun als het toch mis blijkt… hoe ervaren jullie de eerste weken? Is dit wel anoniem trouwens??
[/quote]Gefeliciteerd! Geloof me, het is heel normaal wat je allemaal denkt en voelt. Mijn eerste zwangerschap had ik met 6 weken een miskraam, kort daarna werd ik opnieuw zwanger en toen waren de eerste 12 weken echt heel stressvol voor mij. Steeds bang dat er hetzelfde gebeurd. Nu een dreumes in huis rondlopen.
Probeer het idd wat los te laten, en niet teveel dingen op te gaan zoeken enzo. Je bent zwanger, hoe mooi is dat! Je kunt nu echt niets anders doen als afwachten hoe het verloopt. Wij hebben het zelf rond de 6 weken tegen de ouders verteld en pas met de 12 weken tegen de buitenwereld aangezien we echt zeker wilden weten dat het goed zou zitten deze keer.
Geniet alsjeblieft van je zwangerschap, ook al is het nog pril. Maak je niet druk om iets wat niet per see hoeft te gebeuren.
P.S. Ja dit is anoniem