Onzeker over borstvoeding

Hoi,

Mijn dochtertje van bijna twee weken oud krijgt borstvoeding. Nou is
het zo dat ik haar dat op verzoek geef, en dan beide borsten per keer.
Ze is dan wel zo'n 8 keer per dag drie kwartier aan het drinken. Klopt
dit wel? Gaat dat bij jullie ( of ging dat bij jullie) ook zo? Ik voel
me hier erg onzeker over. Er zijn ook vrouwen die me vertellen om haar
elke keer maar 1 borst aan te bieden.



Wat is nou "goed", en hoe deden/doen jullie het?



Iske

 
Hoi,

Volgens mij gaat het prima hoor! Als je kindje goed groeit is alles goed. Mijn dochtertje (nu 6 maanden) dronk ook al vanaf het begin beide borsten leeg. Ik had nu eenmaal geen overvloed aan melk en dus had ze dat nodig. Dat ging altijd prima. Ze deed er bij mij de eerste week bijna anderhalf uur over om te voeden, maar dat werd al snel wat minder lang. Uiteindelijk zat ik na een paar weken op ongeveer 20 tot 30 minuten per voeding.
Probeer ervan te genieten. Ze groeien zo snel!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Desiree
 
hoi
Ik geef nu alweer 6 weken borstvoeding aan mijn 2e kindje. Ze ligt ook lang aan 2 borsten te drinken en met dat warme weer merk ik dat ze meer komt. Mijn oudere kindje was een veel tragere drinker...en ze vallen ook niet met elkaar te vergelijken. Ondanks dat het mijn 2e kindjhe is, voel ik me soms ook onzeker (kindje huilt meer als anders of mensen zeggen dat ze na een voeding in slaap zou moeten vallen enz.)

Als je kindje goed groeit gaat het goed zeggen ze! Meten is weten !
Laat je niet gek maken hoor !!!
Heel veel succes en probeer vooral je eigen gevoel achterna te gaan.
Groetjes Josanne
 
Hoi,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje.
8 voedingen is heel normaal op die leeftijd. Jamil deed in het begin   zeker een uur over 1 voeding.
mocht je nog vragen hebben over de borstvoeding de volgende site is er voor en door borstvoedende mama's:

www.borstvoedingsforum.nl
 
Je doet het goed hoor! Laat je niet te veel in de war brengen door (ongevraagde) adviezen van andere mensen. Er zijn namelijk maar weinig mensen die echt verstand hebben van bv, dus de meeste adviezen slaan echt helemaal nergens op...

Zo ook het advies om één borst per keer te geven. Klopt niets van. Sommige moeders hebben zoveel voeding per borst dat hun kindje genoeg heeft aan één borst, maar in de meeste gevallen drinkt een kindje iedere voeding gewoon twee borsten. Twee borsten geven is zelfs beter, vooral in de eerste weken wanneer de bv goed op gang moet komen. Doordat allebei je borsten regelmatig gestimuleerd worden, komt de bv makkelijker en beter op gang.

Voor betrouwbare info over borstvoeding kun je terecht op het borstvoedingsforum.nl of op borstvoeding.com. Als je graag iemand wil spreken over vragen over bv, kun je contact opnemen met één van de vrijwilligers van VBN of LLL (tel.nrs. bovenaan het bv-forum).

Succes met de bv!

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan