Onzeker over bv

<p>Ik wil even mijn onzekerheid delen. We hebben een meid van bijna 5 maanden. Ben gestart met bv wat moeizaam op gang kwam ivm 7 dagen antibiotica voor de kleine. Gelukkig na veel inzet alles goed op orde gekregen. Het voelt erg goed maar merk ook dat ik nu het leven weer zijn normale gangetje gaat met werk, sporten en zorgen mijn zorgen en onzekerheid toeneemt. Ze groeit prima op haar (lage) lijntje. Is super energiek, vrolijk en slaapt prima. </p><p>Afgelopen week is mijn onzekerheid toegenomen doordat ze minder was aangekomen. CB maakt zich geen zorgen en mijn partner ook niet. Ik merk dat ik mezelf ff voorbij ben gelopen door teveel te doen. Onze meid is ook heel makkelijk en geeft niet echt aan als ze honger heeft. We voeden dus vooral op tijd met nu de hapjes tussendoor. Mijn productie met kolven lijkt ook iets minder dan voorheen. Regeldagen heeft ze niet. Ze is tevreden. Maar ik voel me onzeker. </p><p>Hebben jullie nog tips hoe ik me weer zekerder kan voelen of tips voor mijn productie en afstemming met haar te verbeteren? Alvast bedankt meiden. </p>

Misschien helpt het om te zeggen dat veel borstvoeding baby's een dipje krijgen in de groei rond de 4 maanden. Ze passen niet helemaal op de curve van het consultatiebureau omdat die lijn gebaseerd is op de kinderen uit 1980, een echte flesvoeding generatie. 
Naarmate ze meer gewone hapjes gaat eten zal je productie verder teruglopen. Heel normaal. En hoeveel je kolft zegt niets over hoeveel ze drinkt. Ze pakt wat ze nodig heeft. 
Komt goed.

Als je kleine happy is, moet je op je lijf vertrouwen! Goed bezig! En je mag gaan bijvoeden, dus duw het er allemaal lekker in :) Ik zit zelf op 5 a 6 x bv per dag (dochter is van 4 nov), maar het wisselt hoeveel ze drinkt. Vooral op de opvang klokt ze heel wat weg.. en binnenkort mogen aardappel en pasta ook he, dus ik zou me vooral geen zorgen maken! Goed bezig!

Wellicht helpt dit je nog:
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/115-groeicurven-0-2-jaar-volgens-who
Dit is een groeicurve gebaseerd op kindjes die volledig BV krijgen! 
Zolang je een tevreden kindje hebt is het toch goed? ?

Dank jullie wel voor de reacties. Het helpt om jullie positieve reacties te lezen. Zijn allemaal dingen die ik in mijn hoofd weet maar waar mijn gevoel me toch soms in de steek laat.
Onze meid doet het super. En in de andere groeicurve zit ze op de een na hoogste lijn. Dat doet me goed. Het cb heeft als advies gegeven om de groentenhapjes aan te vullen met aardappel-pasta en olijfolie-boter voor extra energie. Dat gaat er prima in naast de 5-6 voedingen. 
Super bedankt voor de steun dames?

Terug
Bovenaan