Onzeker over creme fraiche

Ik ben al rete onzeker over m'n voeding maar nu panisch. Ik heb net bij get eten creme fraiche gebruikt licht opgewarmd maar nu zie ik nergens op het pakje staan of het gepasteuriseerd is of niet. Heel irritant. Het is creme fraiche van de zaanse hoeve. Ik flip um ook al weet ik dat creme fraiche gewoon mag...

Rustig aan! Probeer niet zo panisch zoals je het zelf noemt te doen. Creme fraiche is geen probleem! Alle kazen die je in het voor verpakte koelvak van de supermarkt ligt kan je eten. Alleen bij de vers afdeleing moet je even opletten.
Het is geen wereld drama als je een keer per ongeluk iets eet wat niet mag als je er maar geen bergen van eet.
Nog even en je hebt precies door wat wel en niet mag en dan ben je er een stuk minder heftig mee bezig.
Rustig aan en probeer te ontspannen je mag nog even.
xx

Meid, ontspan! Je maakt jezelf helemaal gek op deze manier (is niet de eerste keer ;-) ) Als je het niet vertrouwd dan eet je het gewoon niet, overigens mag je het wel gewoon hoor en mocht je bij toeval iets eten wat eigenlijk niet mag, dan is er nog geen man overboord, 40 jaar geleden wisten ze ook niet wat wel en/of niet mocht.......

Op internet heb je ook allerlei lijstjes met voeding etc waar je kunt lezen wat je niet mag. Misschien een idee en nogmaals, als je het niet zeker weet, eet het dan niet.

Succes meid! En niet zo onzeker hoor, komt helemaal goed lieverd.

Liefs Lynn.

ghihi , ik vroeg het mij ook al af met bepaald eten en indd net als susan en lynn zeggen sla ik het over als ik het niet zeker weet ;)
maar jij kwam er later achter , ach een klein beetje zal vast geen kwaad kunnen ...

Liefss

Crème fraiche mag je gewoon hebben hoor! Geen paniek! Wat andere ook al zeggen mag je vrijwel alle kazen uit de supermarkt (verpakt, uit de koeling) Alleen bij parmezaanse kaas/ grano padano zie ik nog wel eens rauwe melk/ au lait cru op staan. Die mag je dus niet.
Ik had laatst een stuk taart, had een vriend zelf gemaakt, met zo'n lekkere bastogne bodem. Bovenkant was iets van gele room achtig met verse frambozen. Ik had 3 happen op en toen dacht ik ineens, mag ik dit wel??? Misschien wel rauwe eieren in.... Kon t niet vragen omdat hij ff druk was met drankjes voorzien, dus dacht ach laat maar. Ineens smaakte de taart niet zo lekker meer!

Terug
Bovenaan