onzeker over de bevalling

A

Anoniem

Guest
haloa,over een week of 8 ben ik uitgerekend en wil graag thuis bevallen,zit ook op zwangerschapsbeglijding en maakt dat ik wat zekerder ben geworden maar ondanks dat ben ik zo zenuwachtig en stiekem bang voor het onbekende,ben toch zeker niet de enige,is dit dan net zo als bij de tandarst weken pijn in me buik van te voren en achteraf valt het wel mee? weet gewoon niet meer wat ik moet denken........

Probeer je niet zo druk te maken over de bevalling. Het doet pijn en meer pijn dan je je vooraf bedenken kan. Maar achteraf, net als bij de tandarts, kijk je er anders op terug. Dan lijkt het toch wel weer meegevallen te zijn. En...hier krijg je iets moois voor. Voor het eerst in je leven pijn met een leuk einddoel!

De keuze of je in het ziekenhuis bevalt of thuis moet je los zien van de pijn. Het doet overal evenveel pijn en pijnbestrijding krijg je niet zomaar. Bekijk het tijdens de bevalling. Je begint toch thuis en als je denkt dat je je in het ziekenhuis beter zal voelen dan ga je toch gewoon naar het ziekenhuis?

Veel succes en laat het over je heen komen.
Ingeborg

ook ik zie best tegen de bevalling op, ik heb het altijd als iets vreselijks gezien. Maar ik probeer me het nu gewoon over me heen te laten komen en vooral niet teveel alle vreselijke verhalen aan te horen en te lezen. En het mooie is het kan alleen maar meevallen

Hallo!
Ik snap je helemaal. Ik zie er ook heel erg tegenop. Ben gewoon bang voor de pijn. En kan er met niemand over praten. Kan wel, maar dan krijg je van die domme reacties.
Ik beval wel in het ziekenhuis vanwege mijn hernia, en a.s. donderdag heb ik een gesprek met de anesthesist voor de ruggeprik. Ik loop ook in het ziekenhuis voor controles bij de vk, en vind dit toch wel heel fijn.
Ik heb me ook voorgenomen om het over me heen te laten komen en van het ergste uit te gaan, dan kan het alleen maar meevallen. Maar als ik zou kunnen tekenen voor een bevalling van een paar uurtjes en zonder uitscheuren enz, graag haha.
Ik moet nog 13 weekjes!!
Succes!!
Liefs diana

Terug
Bovenaan