Onzeker over de voeding

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 6 maanden en weegt 8.5 kilo.
Zij kreeg voorheen 4 flessen van 230 cc.Om 08.00 uur, 13.00 uur, 18.00 uur en 23.00 uur.
Nu moet zij natuurlijk een potje( helaas lust zij nog  geen vers)  eten en dan vraag ik mij af of ik dan na het potje ook nog melk moet geven. En of het misschien mogelijk is om die fles van 23.00 uur te laten vervallen.
Ik zelf denk dat dat niet gaat want als zij om 18.00 uur een potje krijgt, dus geen melk meer en dan ook niet meer om 23.00 uur dan houdt zij nog maar 2 flesjes over.
Ik weet ook niet wat de richtlijn is qua voeding op een dag. Het komt namelijk geregeld voor dat zij een nieuw potje voorgeschoteld krijgt en na ongeveer de helft gegeten te hebben laat zij duidelijk merken dat zij niet meer wil. Maar ja dan heeft zij nog niet genoeg, Ik geef haar dan nog een flesvoeding maar weet niet precies hoeveel zij nog nodig heeft. Is het trouwens de bedoeling dat het hele potje(6 maanden) op gaat?
Verder krijgt zij om 10.30 nog een fruithapje met een liga erdoor heen. En in de middag een flesje diksap. Ook daarvan weet ik eigenlijk niet hoeveel zij mag.
Verder wordt er ook gezegd dat je veel gevarieerd eten moet laten proeven. Maar wat kan je zoal nog geven wat nu echt nog geen kwaad kan.

En o ja ik wilde ook nog even laten weten dat mijn dochtertje eigenlijk nooit huilt om eten.

nou het zijn heel wat vragen. En elk antwoord is welkom.

groet,
Denise

Hallo

ik heb een briefje van CB waar staan de richtlijnen
met 6 maanden
3x 200 cc waarvan 1xbord pap (rijstenbloem) 2 x fles
                                - groenten( vlees, aardappelen) ( 150g, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
                                - fruit (150 g)

groenten om mee te beginnen: worteltjes, bloemkol, fijne erwtjes, broccoli, witlof, courgette, snijbonen

nitraatrijke groenten vanaf 6de maand, max. 1 a 2 x per week: andijvie, bietjes, spinazie, postelein, paksoi,raapstelen,spitskool, (veld)sla en venkel

Groenten later uitbreiden met, aubergienes, champignons, doperwten, kmolsederij, mais, peultjes, rode/wite kool, zuurkool,spruitjes, bonen, prei, rauwkost, ui en paprika

Fruit om mee te beginnen: peer, meloen, perzik, banaan, appel, abrikoos, kersen

Fruit later uitbreiden met:citrusvruchten ( sinaasappel, grapfruit, mandarijn) kiwi en andere vruchten

Jordi is nu bijna 5 maanden, omdat bij ons alergie voorkomt, kunnen we beter wachten met bij voeden tot hij 6 maanden is.

Ik denk dat ze niet per se hele potje moet opeeten hoor, ik heb bij me dochter maar een helf opgewarm en andere helf in koelkast bewaard tot andere dag, ( jij merkt het wel als ze meer wil eten) ik heb nog wel flesje voor het slapen gegeven( rond 20 uur)

Jordi krijg nu flesje om de 4 uur .Half 8, half 12, half 4 200 cc en rond 19 uur pap fles van 230 cc en dan slaapt ie door tot andere ochtend.

Fruit is een tussendoortje, maar groenten moet laater een fles vervangen. Ik zou   om 18 uur groenten geven en voor het slapen nog een fles geven ( kijken hoe veel ze lust),  al je dochter meer groenten eet, ga je dan de laatste fles minderen.

Waneer moet je naar de CB buro voor de 6 maanden controol?

groetjes boontje

quote: boontje0111 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2008 17:15:02'));

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben vandaag gewoon iets gaan proberen.
Vanmorgen om 08.00 uur heeft zij een fles gehad van 230 cc. Dit is nog half nutrilon omneo1 en half omneo 2.
Om 11.00 uur heeft zijn een fruithapje van 100 gram met daardoor heen een liga koek eerste stap   gekregen.
Om 13.00 uur heeft zij weer die half om half fles gekregen van 230 cc.
Ze werd nu wat later wakker dus kreeg zij om 17.00 uur een liga koek tweede stap en 50 cc diksap.
Om 19.00 uur heb ik haar een stoofpotje gegeven en ze heeft hem helemaal opgegeten ( 200 cc).
Daarna heb ik haar zelfs nog een Danoontje gegeven en die heeft ze ook helemaal opgegeten.
Nu geef ik haar vanavond nog een fles maar niet zo'n hele volle.

Wat denk je is het teveel of zou het zo wel kunnen?

groetjes
Denise

Hallo

ik heb een briefje van CB waar staan de richtlijnen
met 6 maanden
3x 200 cc waarvan 1xbord pap (rijstenbloem) 2 x fles
                                - groenten( vlees, aardappelen) ( 150g, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
                                - fruit (150 g)

groenten om mee te beginnen: worteltjes, bloemkol, fijne erwtjes, broccoli, witlof, courgette, snijbonen

nitraatrijke groenten vanaf 6de maand, max. 1 a 2 x per week: andijvie, bietjes, spinazie, postelein, paksoi,raapstelen,spitskool, (veld)sla en venkel

Groenten later uitbreiden met, aubergienes, champignons, doperwten, kmolsederij, mais, peultjes, rode/wite kool, zuurkool,spruitjes, bonen, prei, rauwkost, ui en paprika

Fruit om mee te beginnen: peer, meloen, perzik, banaan, appel, abrikoos, kersen

Fruit later uitbreiden met:citrusvruchten ( sinaasappel, grapfruit, mandarijn) kiwi en andere vruchten

Jordi is nu bijna 5 maanden, omdat bij ons alergie voorkomt, kunnen we beter wachten met bij voeden tot hij 6 maanden is.

Ik denk dat ze niet per se hele potje moet opeeten hoor, ik heb bij me dochter maar een helf opgewarm en andere helf in koelkast bewaard tot andere dag, ( jij merkt het wel als ze meer wil eten) ik heb nog wel flesje voor het slapen gegeven( rond 20 uur)

Jordi krijg nu flesje om de 4 uur .Half 8, half 12, half 4 200 cc en rond 19 uur pap fles van 230 cc en dan slaapt ie door tot andere ochtend.

Fruit is een tussendoortje, maar groenten moet laater een fles vervangen. Ik zou   om 18 uur groenten geven en voor het slapen nog een fles geven ( kijken hoe veel ze lust),  al je dochter meer groenten eet, ga je dan de laatste fles minderen.

Waneer moet je naar de CB buro voor de 6 maanden controol?

groetjes boontje

zo is het beter

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben vandaag gewoon iets gaan proberen.
Vanmorgen om 08.00 uur heeft zij een fles gehad van 230 cc. Dit is nog half nutrilon omneo1 en half omneo 2.
Om 11.00 uur heeft zijn een fruithapje van 100 gram met daardoor heen een liga koek eerste stap   gekregen.
Om 13.00 uur heeft zij weer die half om half fles gekregen van 230 cc.
Ze werd nu wat later wakker dus kreeg zij om 17.00 uur een liga koek tweede stap en 50 cc diksap.
Om 19.00 uur heb ik haar een stoofpotje gegeven en ze heeft hem helemaal opgegeten ( 200 cc).
Daarna heb ik haar zelfs nog een Danoontje gegeven en die heeft ze ook helemaal opgegeten.
Nu geef ik haar vanavond nog een fles maar niet zo'n hele volle.

Wat denk je is het teveel of zou het zo wel kunnen?

groetjes
Denise

Hoi Denise

Jij moet het aankijken of je dochtertje tevreden is, maar volgens mij moet het voldoende zijn.

Waneer ga je weer naar de CB? Anders kan je voor de zekerhijd nog  daar vragen.

Als je dochtertje grooter is krijg ze van de plaat flesje om 8 en 13 uur een boterham en de fruit en koekje als  tussendoortje en  groenten met pap  blijft.

Groetjes Boontje

Hoi Denise,

hoe gaat het nu met het voedingsschema van je dochtertje?

Vraagje: geef je de fles van 23 uur nog? En moet je haar daarvoor wakker maken?
Misschien kan je haar na de fles van 18 of 19 uur in bed leggen en laten liggen tot de volgende ochtend. Zo valt er natuurlijk ook een voeding af.

Tijs 5,5 maand, krijgt nu 4 flessen van 200 ml(7.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 met 3 schepjes rijstebloem), fruithap om 9.00 en groente om 17.00.
Volgende week dinsdag moet ik naar CB, ben benieuwd hoe het schema dan gaat worden.

Groetjes Leonie

Sorry voor de late reactie.....

In ieder geval harstikke bedankt voor de reacties.

Ik geef Sienna nu in de ochtend om 08.00 uur een bord pap. Om 10.30 uur een fruithapje(heel het potje).
Dan om 13.00 uur een fles, dat is nu 200 cc omneo 2.   Dan krijgt ze om 15.30 uur een liga koek met iets te drinken(water of diksap) en om 18.00 uur krijgt ze haar potje groenten (200 gram) en een danoontje.
En ik geef haar inderdaad nog steeds om 22.30 uur of 23.00 uur een fles en dan moet ik haar inderdaad wakker maken.
Ze krijgt dan altijd goede nacht van nutrilon( 200 cc soms minder).
Nu weet ik dat het eigenlijk niet nodig is want gisteren was het een beetje een rare dag en kreeg zij pas om 20.00 uur haar groentehapje.
 Ik vond het te snel om haar weer wakker te maken voor de laatste fles dus heb ik haar lekker laten liggen.
En ze heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen.
Ik heb nu wel gelezen dat zij die drie flesjes(inclusief pap) nog nodig heeft dus dit moet ik niet meer zo doen.
Het is misschien wel een goed idee om haar het groentehapje om 16.00 te geven en om 19.30 haar laatste flesje.
Maar ik ben dan zo bang dat het te snel op haar flesje van de middag is en dat ze dan misselijk wordt.
Want het is natuurlijk best wel een hele hap, een hele pot groente en een danoontje. Of zal ik dan het danoontje moeten laten vallen? Maar die vind ze juist zo lekker.

nou ik ben benieuwd en ik moet donderdag naar het consultatiebureau. ik ben echt nieuwsgierig.

groetjes
Denise

Terug
Bovenaan