onzeker over eten.

Hallo moeders,

Ik ben zo onzeker over het eten van mijn dochter. Sinds van de week mag ze aan de prak en liga en sapje.....
Ik was met 5 1/2 mnd al begonnen met fruitje en dat vind ze heerlijk. Maar het punt is dat ze met het avondeten eigenlijk te moe is om te eten, maar ik kan het ook weer niet eerder geven, want dan zit ze nog vol van de middaghap (soms fles en soms weer fruithap, want liga met banaan vind ze nog niet alles en roosvise eigenlijk ook niet). Ik wil het graag allemaal erg goed doen en wil dat ze tevreden kan zijn, nou komt er ook nog bij dat ze meer dan 10x per nacht wakker wordt en ik weet niet wat ik moet doen. Ik blijf er maar uitgaan om de fup te geven, dan is het voor even weer goed, maar komt snel weer. Dan geef ik na veel pogingen van fuppen toch maar weer een beetje fles, daar blijft ze wel een paar uur op weg. Ze is bijna 6mnd en woog van de week 8270gr. Ze is er dus best aan, maar nogmaals.....
IK BEN ZO ONZEKER. Heb vandaag na een poging van de prak te geven (ze heeft 5 hapjes op) het in de fles gedaan en verdund met water, dat ging een heel stuk beter, maar verpest ik haar niet zo. Willen jullie mij alsjeblieft helpen. Al het advies is welkom.

een onzekere moeder
 
kun je haar het avondeten niet wat later geven dan? Mischien is ze nog vol en heeft ze als je haar toch laat eten 's nachts last van haar buikje daarvan, en als je het wat later geeft hoeft ze dan misschien 's nachts haar speen niet zo vaak omdat ze vol zit? en als je dan een beetje rijstbloem aan haar laatste fles toevoegt zit ze helemaal nog vol.
Ik hoop dat het een beetje helpt... het zijn maar ideeen ik heb het probleem (nog) niet...
succes en groetjes
 
mijn dochter inmiddels alweer 7 maanden wou ook nooit een prak heb toen heel de schema omgegooid omdat ik vond dat ze dit nodig had en als het moest heb ik een fles vervangen. ik zal het schema van haar eens opschrijven. 7.00 fles. 10.00 fruit, 12.45 fles, 16.00 prak, 19.00 fles met pap, alle flessen zijn 200ml en ze slaap als een roos tuurlijk moet ik ook af en toe eruit voor de speen maar als ik jou was zou ik hem niet snachts geven anders blijf je aan de gang . gewoon even laten huilen. ik heb binnen twee weken twee flessen moeten laten vallen en van mij is ze ook al 8900 gr bij mijn lukte het ik hoop dat je er wat aan heb succes
 
Hai Syl,
ik herken jouw probleem! Mijn zoon is bijna 5 maanden. Sinds kort valt hij om 19.00 uur in slaap (dit waren wij niet gewend..) en moeten hem nu dus om 22.30/23.00 uur wakker maken voor een fles. Voorts wordt hij inderdaad bijna 10 keer per nacht wakker voor z'n speen. En rond 06.00 uur is hij klaarwakker. Ik zit er nu aan te denken om ipv 5 flessen over te gaan op 4 (dus die rond 23.00 uur te laten vervallen) maar ik wordt ook gek van die onzekerheid. Fruithapje vindt hij nog niet echt lekker. Om de fles van 19.00 uur te verlaten is ook moeilijk omdat hij dan al echt omvalt van de slaap (voorheen waren we tot 23.00 uur met hem bezig, hystisch van de vermoeidheid) Moeilijk he, al die vragen die je de hele tijd hebt en in je omgeving zegt iedereen iets anders... Ooit zullen we niet meer zo onzeker zijn, toch?? Succes, Dominique
 
Hallo moeders,
bedankt voor jullie reactie. Het is de laatste twee dagen wat de prak betreft goed gegaan.Ze eet dan een half potje en dan ook nog een toetje. Dat gaat er zo in. Heb nu ook al twee nachten geen fles gegeven maar blijf nog wel ff fuppen.Heb haar vanacht 10 min laten huilen maar hielp ook niet.Ze slaapt namelijk wel een beetje want haar ogen zitten dicht. Ben al heel blij dat ik geen fles meer geef.Al een hele stap voor me meisje. Tussen 5 en 6 is ze best wakker wakker, maaar dan pak ik haar handjes in tegen het maaien en dat helpt ook erg goed. Dan komt ze daarna pas tussen 7 en 8. Toppie toch. Maar goed, ze blijft wel wakker worden s'nachts. Gaat vanzelf over. Heb trouwens ook weer liga geprobeerd zonder banaan en dat gaat ook goed. Geef haar zelf ook een stukje en de rest maak ik fijn.

Goed he.
 
Hallo Syl,
Als buitenstaander klinkt het mij toch een beetje als verwennerij in de oren...! Ik snap het wel want kan gehuil van mijn kindje ook niet aanhoren zonder me enorm ellendig te voelen, maar ik heb toch ook gemerkt dat af en toe een beetje " jengelen" in het bedje er gewoon bij hoort.
Bij mij werkt het heel goed om de badcape/handoek losjes om mijn kindje heen te wikkelen in bed zodat zijn hoofdje en armpjes een beetje beschut liggen. Daar wordt ie heel rustig van, met name tegen zijn wang en oor, daar schurkt ie dan lekker tegenaan. Het speentje geef ik alleen vanaf een half uur voor de voeding. Als je zeker weet dat er niets ernstigs aan de hand is met je kindje kun je rustig een half uurtje wachten en dikke kans dat ze dan vanzelf in slaap sukkelt.

Succes!
 
Hallo daar!
Mijn kindje van 8 weken zit op een schema van 6x voeden met de fles, dus om de vier uur. Nu komt ie de laatste nachten om 5 uur, en volgens het schema zou ie dan weer om 7 uur moeten maar heeft dan natuurlijk geen trek. Hoe gaan anderen hiremee om, verplaats je dan gewoon de ochtendvoeding of geef je snachts minder? Of geef je om 7 uur minder?
 
Terug
Bovenaan