Onzeker over jongensnaam

<p>Hi allemaal!</p><p> </p><p>Wij krijgen een jongetje, onze 3e. We zijn super blij! Mijn man had het idee hem te vernoemen naar opa (Leon) met de naam Leone. </p><p>Alleen wanneer ik de naam opzoek zie ik dat dit meer een meisjesnaam is dan een jongensnaam. </p><p>Het staat wel als uniseks maar als jongensnaam kan je er vrij weinig over vinden.</p><p>Willen jullie aub jullie eerlijke mening geven wat jullie denken en ervan vinden?</p><p> </p><p>Liefs</p>

Persoonlijk vind ik Leon dan veel stoerder en leuker voor een jongen dan Leone. Toch een twijfel bij de naam Leone.

Ik ga voor Leon; super leuke naam!

Ik zou ook eerder dan gewoon voor Leon gaan ipv Leone, klinkt stoerder! Maar kan ook wel weer begrijpen dat je er een andere associatie bij hebt als je hem echt dezelfde naam geeft. Lastig

Wij hebben ook een naam uitgekozen voor ons dochtertje die meer aan jongens word gegeven dan aan meisjes ..maar we vonden die naam gewoon zo leuk dat we toch besloten hebben ervoor te gaan. Wil ermee zeggen dat als jullie het beide een leuke naam vinden en er een goed gevoel bij hebben dan moet je het vooral doen ! Vind het persoonlijk ook wel voor beide kunnen en het is een mooie naam Leone. 

Aw wat een mooi idee van je man! Ik denk dan gelijk aan een Italiaanse (maffia) film en zou de naam uitspreken als Leo-n-e. Met korte e. Leon of Leonardo? Dan heb je de zekerheid dat het niet als meisjesnaam gezien word. Of Lennard als jullie dat mooi vinden. Liefs!

Terug
Bovenaan