Onzeker over kinderen krijgen situatie vriend.

A

Anoniem

Guest
<p>Beste Forum leden,</p><p>Sinds ruim een jaar ben ik erg gelukkig met mijn vriend.</p><p>Mijn vriend is 46 en ik ben 28.</p><p>Mijn vriend heeft al 2 kinderen van 14 en 11.</p><p>wij willen graag nog samen een kindje en zijn sinds januari dit jaar begonnen en zitten nu in ronde 3 .</p><p>Er is iets wat mij onzeker maakt dat is dat mijn vriend met zijn ex vrouw via IVF 2 kinderen heeft gekregen. Er is bij zowel mijn vriend als zijn ex vrouw nooit een reden/oorzaak gevonden van het uitblijven van de zwangerschap maar het lukte gewoon niet. Zaad van mijn vriend viel destijds onder de toleranties van wat het moest zijn.</p><p> </p><p>Is het terecht dat ik me zorgen maak over een wellicht uitblijvende zwangerschap? Of hoeft dit niks te betekenen... ?  </p>

Ik zou proberen me vooralsnog niet teveel zorgen te maken. Als zijn zaad goed genoeg was is er verder weinig waar hij als man invloed op heeft. Er ligt veel meer invloed bij de vrouw (zuurtegraad, baarmoederslijmvlies, innesteling, doorbloeding, stress enz) waar het op "mis kan gaan". En dan heb je nog de combinatie van zijn zaad met alle factoren van de vrouw. 

Dus ja, het kan dat het niet lukt maar dat weet niemand zeker voordat het zo ver is, daarom is dat hele proces ook zo ontzettend spannend elke maand. 

Je bent net begonnen maar als je na een half jaartje nog niet zwanger bent zal ik wel langs de huisarts gaan ivm zijn geschiedenis 

Wij zijn zwanger geworden mbv een kliniek ook vanwege de kwaliteit van het zaad van mijn man.
Je spreekt jezelf tegen of lees ik het nou verkeerd? Er is geen reden gevonden waarom het niet lukte maar het zaad van je vriend viel onder de toleranties. Als hij toch verminderde zaadkwaliteit heeft zou ik na een paar maanden wel naar de huisarts gaan voor een verwijzing. Als er destijds niets afwijkend gevonden is moet je waarschijnlijk eerst een jaar zelf proberen voordat de huisarts je doorverwijst naar een kliniek/ziekenhuis.
Ik snap je zorgen hoor, maar je bent pas in ronde 3. De huisarts zei tegen ons destijds dat het gemiddeld een jaar duurt voordat mensen zwanger raken van hun eerste kind.

[quote quote=10301066]
Wij zijn zwanger geworden mbv een kliniek ook vanwege de kwaliteit van het zaad van mijn man.
Je spreekt jezelf tegen of lees ik het nou verkeerd? Er is geen reden gevonden waarom het niet lukte maar het zaad van je vriend viel onder de toleranties. Als hij toch verminderde zaadkwaliteit heeft zou ik na een paar maanden wel naar de huisarts gaan voor een verwijzing. Als er destijds niets afwijkend gevonden is moet je waarschijnlijk eerst een jaar zelf proberen voordat de huisarts je doorverwijst naar een kliniek/ziekenhuis.
Ik snap je zorgen hoor, maar je bent pas in ronde 3. De huisarts zei tegen ons destijds dat het gemiddeld een jaar duurt voordat mensen zwanger raken van hun eerste kind.
[/quote]

Klopt bij beide partijen werd er niks gevonden..
Dus het hoeft idd niks te zeggen.

Fijn dat je met middel van hulp zwanger bent geraakt! 

Terug
Bovenaan