Onzeker over lichaam na bevalling

Hallo lieve mama’s,
4 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon!
Ik weet dat ontzwangeren tijd nodig heeft en dat wil ik mijn lichaam ook geven.
Toch merk ik dat ik mega onzeker ben over hoe ik eruit zie, de kleding van voor de zwangerschap past nog niet en de zwangerschapskleding is te groot.
Ik sukkel elke dag weer om er “leuk” uit te zien en me wat zelfverzekerder te voelen. Als ik mezelf zie word ik ontzettend verdrietig.
Herkennen jullie dit en hebben jullie tips om hiermee om te gaan?
Ik wordt er geen leuker persoon van voor mijn partner, terwijl hij echt ontzettend lief is!! Ik geniet ontzettend van mijn zoontje en mijn man en we hebben het verder heel leuk samen alleen dit staat me soms echt heel erg in de weg!!

Lieve groet van een onzekere mama

Ga lekker nieuwe kleren kopen die goed passen voor je lichaam van nu! Ja, misschien (hopelijk) heb je dat niet lang nodig, en pas je over een tijdje weet in je oude kleren. Maar het zit je NU dwars. Je wordt er NU mee geconfronteerd elke keer dat je je aankleedt. Dus ga even shoppen, zoek iets uit waar je weer blij van wordt. Ik ben inmiddels ruim 7 maanden verder sinds mijn laatste bevalling, en hoewel ik mn oude kleren wel weer pas, zit nog niet alles even goed. Het kan dus echt nog wel even duren, helaas, maar in tussentijd gewoon lekker op zoek gaan naar waar jij je weer mooi van gaat voelen =)

Eens met hierboven! Ga shoppen en verwen jezelf met leuke, mooi (en lekker!) zittende kleren en gelijk een (half) dagje voor jezelf! Het is ook echt een mentaal ding en je gaat er echt van opknappen!

Heel herkenbaar. Dochtertje is nu drie maanden en het leukste (wat past!!) wat ik tevoorschijn kan toveren is een trui op een sportbroek. Tel daarbij op dat ik zelden de tijd heb om mijn haar te doen en voila. Daar gaat je zelfvertrouwen. Gelukkig wordt het nu zomer en kan ik de meeste maxi jurken van vorig jaar nog wel aan. Hoewel ik wel zal moeten accepteren dat die deze zomer iets minder flatteus vallen als anders. En verder; inderdaad lekker gaan shoppen!

Weet niet of je geknipt of gescheurd bent. Maar ik had daardoor na ruim 1 jaar na de 1e bevalling pas dat ik dacht voel me nu weer lekker in me eigen kleding.

Geef het echt de tijd! Je kindje heeft ook 9 maanden jou lichaam gebruikt. Dus het mag zeker wel even duren voordat ie weer in oude staat terugkeert.

Je hebt een kindje gekregen. Ik vindt dat de mooiste reden om mijn lichaam compleet veranderd te zien. Nu zwanger van de 3e en nooit geen striemen gehad en nu krijg ik ze ook. Ben er alleen maar trots op want niemand zou geloven dat ik mama van 3 kindjes ben straks.

Ik ga dan maar eens shoppen haha, want oo deze manier kom ik gewoon niet vooruit met mijn onzekerheid. Ik ben blij dat mensen dit herkennen en dat het dus niet aan mij ligt!!
Ik ben niet gescheurd en geknipt dus daar ligt het niet aan, het is meer het hebben van een slappe huid(buik) en de brede heupen.. maar heb nu wel een reden om eens te gaan shoppen en mezelf even te verwennen. Hoop dat dat iets gaat helpen!

Heel herkenbaar. Na beide bevallingen was mijn huid slap, die lege buikzak, donkere striae, weg mooie volle borsten en billen (ik heb van mezelf geen billen haha). En een paar kilo meer, in de kraamperiode nog een paar kilo erbij, tweede zwangerschap nog een paar kilo erbij. Inmiddels "moet" ik er 8 afvallen. 
Ik heb na beide bevallingen lekker wat comfortabele leuke kleding gekocht. Maar het is soms ook een uitdaging om niet gewoon ff snel het bovenste van de stapel te pakken en mn haar in een staart te draaien. Veel tijd is er niet voor looks met een newborn. 
Bij de oudste was alles na een paar menstriatie cycli weer wat steviger en voller, en kon ik weer hele stukken lopen waardoor mn romp weer wat strakker werd enzo. Alleen die kilo's heb ik toen met een huilbaby niks aan gedaan. Dat wil ik nu wel gaan doen. 
Mijn vagina... Tja daar heb ik op het moment, zo'n 4 weken na de jongste, geen goed woord voor over. Totaalruptuur bij de eerste, subtotaal bij de tweede en een kring aambeien word je niet goed van, giant gaping hole... Het ziet er niet meer uit. Hopelijk kunnen we aan die aambeiden restanten nog wat doen en wordt het gat nog iets minder giga. Maar veranderd is het zeker en ik hoef voorlopig geen strakke broek te proberen denk. ?
Ik kijk maar naar mn kindjes en probeer trots te zijn op wat mijn lijf doorstaan heeft om ze te maken. ♥️

Terug
Bovenaan