Onzeker over mijn cyclus

JessicaB

New member
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier en zit met een aantal dingetjes.

Mijn partner (31) en ik (21) proberen een kindje te krijgen.
Dit doen we nu ongeveer 5 maand, maar nog steeds zonder resultaat. Nu is dit natuurlijk nog niet zo lang en moet ik niet zo onzeker zijn, maar toch, zou wel vrouw eigen zijn denk ik.

Ongeveer 7 maand geleden mocht ik eindelijk stoppen met de pil. In het begin was mijn cyclus erg kort, ik werd bijvoorbeeld na 2 weken alweer ongesteld. Nu heb ik dit, naar mijn menig wel weer aardig op regel, maar voor mij is het erg lastig om mijn vruchtbare dagen te berekenen. Ik voel inmiddels wel wanneer mijn eisprong is, maar weet van te voren bijna niet wanneer dit is. Voorheen hebben we middels een schema geprobeerd zwanger te worden, maar dit zonder succes. Afgelopen maand hebben we het middels ovulatie testen gedaan. 2 weken lang iedere dag getest. Op 05-08 was het streepje het meest duidelijk, eisprong vond plaats op 06-08. Nu hebben we seks gehad op 05&06-08.

Mijn eisprong valt, middels eigen berekening, op de 17e dag van mijn cyclus, 20-07 was ik ongesteld en 25-07 was het weer weg. En volgens eigen berekening, moet ik ongeveer rond 15-08 ongesteld worden. Hier is dus waar ik denk de mist in te gaan. Voor mij is het allemaal zo onduidelijk hoe de cyclus nou werkelijk is. Misschien dat jullie tips voor me hebben of mij kunnen zeggen hoe deze cyclus in elkaar zit, voor mij is het echt een raadsel. Ik ben echt een leek op dit gebied eigenlijk en ben bang dat het hierdoor ook niet lukt.

Nu heb ik wel allerlei dingetjes opgezocht op internet en forums gelezen maar ik word hier niks wijzer van, vandaar dat ik nu zelf mijn 'verhaal' plaats.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Liefs van mij


 
Hoi, 
Het aantal dagen tussen eerste dag menstruatie en eisprong kan per cyclus verschillen. Deze fase is heel gevoelig voor stress ed. De periode tussen eisprong en menstruatie blijft vaak gelijk, dit heet de luteale fase. Ik begrijp niet precies waar je onzeker over bent? Hoeveel dagen zaten er de vorige cycli tussen je eisprong en menstruatie?
 
Hoi Jessica, ik had bijna dezelfde dagen als jij. 18 juli was mijn eerste dag van cyclus en 5-8 positieve test en 6-8 eisprong. Ik moet volgens mijn eigen schema woensdag weer ongesteld worden maar mijn cyclus hobbelt extreem van de 25 dagen tot 34 dagen. Ze zeggen dat je na je eisprong 14 dagen hebt tot einde cyclus. Ik wacht dus sowieso tot woensdag (eigen berekening) en anders tot zondag (14 dagen zoals theorie zegt) maar ik vind het ook knap lastig hoor! Ik hoop dat je goed nieuws hebt. Zal voor je duimen. 
 
 
De tip die ik heb gekregen is na de eerste week tot aan een week voor einde cyclus om de dag te doen. 
 
Saskia, die veertien dagen is een gemiddelde. Je luteale fase kan verschillen van acht tot wel 18 dagen, maar verschilt doorgaans niet meer dan één dag. Als je dus je eisprong weer en je luteale fase kent, kan je altijd voorspellen wanneer je ongesteld gaat worden.
 
Terug
Bovenaan