Onzeker over mijn lichaam

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben sinds ik zwanger ben onzeker over mijn lichaam geworden...
Ik vond het altijd zooooooooo mooi als ik zwangere vrouwen zag (nog steeds hoor), maar bij mijzelf vind ik het helemaal niet mooi... Ik ben nu 20 weken zwanger.. toen ik pas wist dat ik zwanger was kon ik niet wachten op een buikje...
En ik heb ook striemen op mijn borsten gekregen, dus mijn borsten vind ik ook niet mooi. En ik ben heel bang dat ik striemen op mijn buik krijg!!
En wat betreft gewicht ben ik bang dat ik teveel aan ga komen...
Komt het allemaal weg goed na de zwangerschap????
 
Hoi Anoniem,

Ik weet zeker dat jij ook heel mooi bent nu je zwanger bent. Zwangere vrouwen stralen altijd iets bijzonders, iets heel moois uit en dat doe jij ook zeker!!!!
Nu even over de rest....Ja ik heb tijdens de zwangerschap ook striemen gekregen op mijn borsten. Ze worden nu eenmaal (snel) groter en dat kan je huid niet echt aan. Ik heb ook helaas nog striemen op mijn borsten maar ben gezond!!!
Mijn buik heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap iedere dag ingesmeerd met babyolie en heb geen enkele striem gehad. Ik had een hele, hele grote buik dus denk dat dat zeker geholpen heeft. Ik ben nu zwanger van de tweede en ga precies hetzelfde doen. Helaas kan ik niets meer aan mijn borsten veranderen maar zolang je van jezelf houdt (misschien beetje cliche) doet het er niet toe hoe je borsten eruit zien. Je bent en blijft mooi. Je wordt immers straks moeder.
Ik ben tijdens de eerst 30 kilo aangekomen en dat is er allemaal weer afgegaan, maak je je daar niet druk om.

Geniet van je zwangerschap, het gaat zo snel !!!!
Het komt dus allemaal weer goed. Nog een hele fijne zwangerschap en geniet van je mooie buik !

Groetjes van Diana
 
ik smeer ook elke dag met babyolie van zwitsal, heb eczeem gehad (wat weer over is gegaan) en heb erge jeuk gehad over mijn hele buik, maar dat hoort erbij ik vond het ook niet leuk maar je krijgt er iets heel moois voor terug, ik ben nu 29 weken en 15 kg aangekomen, maar bij de vorige zwangerschappen zijn die kilo,s er ook weer afgegaan.... en....ze zeggen dat zwangere vrouwen heel mooi zijn. Qua uitstraling. Je haar wordt voller en glanzender. Nagels die steviger en mooier worden dit allemaal door invloed van hormonen, dus ook heel veel mooie dingen die je lichaam krijgt van een zwangerschap. Probeer lekker te genieten en houd evt. een dagboek bij, wat ik ook doe is nl. leuk om later in terug te kijken. En misschien foto,s maken van jezelf, als je dan terug kijkt dan zul je zien dat het heel mooi is zo,n buik!!
fijne zwangerschap toegewenst en tot horens!!
groetjes susan
29+1 wkn
 
ik sluit me aan bij de dames hierboven. Ik ben nu 36 weken en 5 dagen zwanger en begin me nu pas, sinds een dag of twee, een olifant te voelen. Ik ben het nu een beetje zat aan het worden en kan niet wachten om weer een spijkerbroek en een leuk shirt aan te kunnen!!! Ondanks dit ben ik nog steeds blij met mijn lijf. Ook ik heb flink gesmeerd met olie en er is nog geen streep te zien op mijn buik. Ik ben 18 kilo aangekomen maar het is amper te zien. Ik ben 1.82 en het gewicht heeft zicht goed verdeeld dus ik ben niet bang dat het gewicht er aan blijft zitten na de bevalling. En tja, ook al blijft het mooi, je lichaam verandert nou eenmaal tijdens en na een zwangerschap!
Groetjes, Stephanie (10 maart)
 
Hoi,

Heb me tijdens m'n hele zw.schap supermooi gevoeld. Niet alleen door het wonder dat er in m'n buik groeide, maar het hele zwamgere lijf. Heb ook een hele serie foto's waarop ik trots m'n buik sta te showen en daar ben ik nu erg blij mee!

Ik was ook bang enorm aan te komen, maar het was slechts 10 kilo.
Wel had ik echt een giga-buik die ondanks dagelijks smeren in week 39 striemen begon te krijgen... smeren wel doen, blijft je huid lekker zacht en soepel van.
Ook had ik enorme jeuk op armen, benen en buik en helaas heb ik daar nooit een oplossing voor gevonden, behalve smeren, smeren en nog eens smeren.

Onze zoon is nu 8 maand en het is een superkereltje: dat ik hem bij me heb gedragen!
Dat hebben we samen toch maar mooi 'gemaakt'!!!

Geniet ervan het is echt maar heel kort die 9 maanden en ik zou zo weer een 'dikke pokkel' willen!
 
Ik heb me gek gesmeerd tijdens mijn eerste zwangerschap, helaas wat de buik betreft mocht het niet baten. Deze zit helemaal onder en dat terwijl ik helemaal niet zoveel was aangekomen em de buik niet extreem groot was.

Ach en daarna kwam er een litteken bij van 10 cm.

Maar mijn kindjes zijn gezond en ik ben gezond en over een aantal maanden ligt er hopelijk weer een gezond kindje bij ons in de wieg.

 
Terug
Bovenaan