Onzeker over omvang en gewichtstoename

<p>Hey mama's (to be),</p><p>Vandaag ben ik 13 weken en 4 dagen zwanger, maar ik ben best wel onzeker over hoe snel mijn buik is gaan groeien en hoeveel ik nu al aangekomen ben.</p><p>Voor mijn zwangerschap lette ik op de lijn, ik was in een jaar tijd afgevallen tot ik weer een mooie bmi had die binnen het groen viel. Ik was voor mijn zwangerschap 62,5 kg ongeveer.</p><p>Vanaf de 7e week van de zwangerschap kon ik mijn gewone broeken niet meer aan (ook omdat ik voornamelijk high waste broeken droeg en als ik die dicht deed kreeg ik echt buikpijn) dus ben ik snel overgegaan op zwangerschapsbroeken.</p><p>Rond weel 10 zag je bij mij echt al een buikje en ok een beetje is normaal natuurlijk, mijn darmen zullen ook wel flink meegeholpen hebben, ik heb ook PDS. Maar sinds een week of twee ben ik echt onzeker over de omvang van mijn buik nu al en over het gewicht. Vanmorgen woog ik 66,2 kg (dus ik ben al bijna 4 kg aangekomen) en mijn buikomvang zit al op 98 cm.</p><p>Nu weet ik natuurlijk dat het bij iedereen anders is, maar ik snap het echt niet, ik lijk echt flink zwanger en ik zit er toch mee...</p><p>Ik eet wel wat meer dan voor mijn zwangerschap dus, maar ik kom lang niet aan de hoeveelheden die worden gegeven in de voorbeelden van een gezonde dag maaltijd. Ik eet ook niet veel slechter dan voor de zwangerschap en ik snoep ook niet overdreven veel.</p><p>Zijn er meerdere mama's die onzeker zijn over hun omvang/gewicht sinds de zwangerschap? Ik was wel bewust afgevallen omdat ik een goede bmi wilde hebben voor ik zwanger zou worden, maar dat is nu dus echt binnen no-time helemaal weer omgeslagen...<br /><br />Ik ben 30 jaar, 1.61 lang en weeg vandaag de dag dus 66,2 kg.</p>
 
Zou me er niet te druk om maken. Zolang de vk er niks van zegt en alles goed blijft gaan niet te veel zorgen over maken. Ik zit net op ondergewicht. Bmi van 19 maar ik groeide ook heel erg hard in het begin. Tot aan 12 weken zoiets toen kwam het beetje tot stilstand zodat ik vanaf week 18 weer goed begon te groeien. Nu gezonde zoon van 8 weken die toen die geboren werd ruim 4 kg was dus daar zat al het gewicht. Als je je echt zorgen over maakt bespreek t dan met je vk
 
Ik ben 22 weken en ook super snel gegroeid, volgens mij nu in totaal al 10 kilo. Ik heb zelf gemerkt dat sommige weken sneller gaan dan andere weken. Ik krijg vaak jeuk rondom mijn buik (uitzetten van het vel) en dan weet ik dat er weer een groei spurtje gaande is. Het is niet anders en na de bevalling kan het ook heel snel er weer af zijn. Bij mij zag je met 8 weken ook al echt een buik, maar ik ben zwanger dus vond ik geen enkel probleem. Probeer ervan te genieten!??
 
4 kilo is zo veel nog niet hoor =) ik ben een weekje verder en heb er ook al ruim 5 kilo aan zitten! Zolang je gezond eet (mag best wat meer zijn dan voor je zwangerschap, dat heb je ook nodig!) hoef je je echt geen zorgen te maken over je gewicht. Sowieso heb je het niet echt in de hand: je lijf bepaald gewoon hoeveel reserves het gaat opbouwen! Na je bevalling raak je het meeste al snel weer kwijt.
 
Yes heel herkenbaar!
Ik lette ook altijd goed op, en nu zwanger uiteraard nog steeds.. Maar mijn lijf neemt het soort van ‘over’ nu?. Superblij met een gezonde zwangerschap en lichaam natuurlijk, maar ook ik heb er moeite mee dat naast buik ook benen, armen en rug bijv forser worden.
Ik ben 22 weken en 9kg aangekomen nu..
lekker gezond blivjen eten in ieder geval en voldoende bewegen! Maar ook voldoende rusten :)
 
Hee! Heel herkenbaar. Ik maak me hier ook regelmatig druk om. Voor de zwangerschap was ik 61 kilo (1,77m) en nu ik 35 weken zwanger ben, ben ik 81 kilo! Standaard loop ik iedere dag een half uurtje en eet ik gezond. Nu heb ik zoiets van: we zien wel hoe het na de bevalling is. Misschien ist ook gewoon veel vocht, vruchtwater, zwaar kindje etc.
 
Terug
Bovenaan