Onzeker over oud bloed

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik krijg elke maand vijf dagen voor de menstruatie bruin, oud bloedverlies. Eigenlijk we begonnen te vrijen "voor de kinderen" en ik stopte met ritalin. Wie heeft dat ook? En ben je wel eens zwanger geworden? Had je toen ook dat bruine bloedverlies voorafgaand aan je uitgerekende menstruatiedag?
Ik verlies de moed al als ik dat bruine spul ontdek, maar een beetje hoop is wel fijn.

Ik heb ook al een berichtje, met mijn achtergrond verhaal geplaatst op "als het langer duurt". Maar hier nog even: Mijn vriend en ik zijn dit jaar elf jaar samen en zijn sinds kerst 2009 bezig met het in vervulling laten gaan van onze kinderwens. Het staat er een beetje omslachtig, maar goed. Im heb eigenlijk nooit de pil gebruikt, mijn vriend had een goeie timing.
Achteraf vind ik het eigenlijk wel gek dat het nooit ' mis' is gegaan bij ons. Maar we hebben niet echt superveel seks. In de vruchtbare periode zo'n drie keer per week, maar door dat bruine spul voel ik me een beetje vies. Mijn vriend heeft een superdrukke baan en zit vaak tot diep in de nacht te werken. Dat doet hij al jaren en dat past bij hem. Ik probeer niet meer iedere avond om hem tegelijk met mij naar bed te laten gaan.

Ik vind je verhaal een klein beetje onsamenhangend.
Je verliest dus al 5 dagen voor je nod bruin bloed?? En dat is elke maand?? Tja... even testen rond je nod als dit niet doorzet lijkt me!
Jullie zijn dus al ruim een jaar bezig met klussen??
Je vriend heeft een goed timing... wat bedoel je daar precies mee??
Wat heeft dit alles te maken met samen op dezelfde tijd naar bed gaan?? Jullie vrijen in de vruchtbare periode al 3 keer per week.. lijkt me voldoende om zwanger te raken als je allebei vruchtbaar bent.

Ik zou eens een bezoekje aan de huisarts brengen.

Hoi Bloempje en Micromuis84,
Dank je wel voor jullie reactie. Ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen.
Ja, misschien is wat ik schreef een beetje onsamenhangend. Ik weet niet zo goed waarom ik nog niet zwanger ben, dus terwijl ik schrijf ga ik redenen bedenken.
Ik ben al wel drie keer met dat bruine-bloed verhaal naar de huisarts geweest, maar dat zat telkens weer een andere stagiar, die zei dat er niks aan de hand was maar ook niet goed kon vertellen hoe zoiets nou kan ontstaan. Ik was bang dat het endyomitriose is, maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken, zeiden ze alledrie. De laatste dokter zei: Iedere vrouw heeft daar in min of meerdere mate last van.

De laatste keer dat ik de huisarts bezocht, heb ik mijn zin doorgedrukt en nu hebben we een verwijzing voor de gyneacoloog.

Wat ik bedoel met een goeie timing is dat we het zonder condoom deden, maar dat hij voor het zingen de kerk uitging.
Ik denk, als je samen op dezelfde tijd in bed ligt, dat je dan ook vaker seks hebt.

Hoi Gien15,

Ik ben vandaag toevallig vandaag met dezelfde klachten naar de ha geweest. Ik ben in het najaar gestopt met de nuvaring en heb sindsdien ook 5-7 dagen voor de 'echte' mens ook steeds bruinig bloedverlies. Mijn huisarts heeft me primolut voorgeschreven. Dat zorgt ervoor dat de mens weer normaal gaat verlopen en dat ik dus ook beter weet wanneer mn eisprong is.

Wel fijn dat je nu serieus word genomen en naar de gyn mag! Weet je al wanneer?

Liefs ciomama

Hoi Ciomama,
dank voor je ervaring.

We hebben eind april een afspraak. Dus dat duurt nog eventjes.
Wat fijn dat jouw huisarts je wel een midel heeft voorgeschreven. Dat geeft denk ik toch een beetje rust, he?
Ik weet niks van de nuvaring. Is dat een hormonale ring? Kan een verandering van hormonen ervoor gezorgd hebben dat je nu steeds dat bruine bloed verliest?

En ik zal zo ook eens opzoeken wat primolut doet.
Ik constateerde bij mij een verandering nadat ik met ritalin ben gestopt. Dat geeft rust en werkt bloedverdunnend. Sinds ik dat niet meer gebruik (omdat dat heel slecht is voor je babietje) voel ik me rusteloos en heb ik dat bruinverlies.

Laat je even weten hoe het gaat met de primolut?

Liefs Gina

De nuvaring is eigenlijk hetzelfde als de pil alleen breng je deze in net als een ob en laat je deze 3 weken zitten. Het is idd zeer waarschijnlijk dat door de ring mijn lichaam moeite heeft met het goed aanmaken van het baarmoederslijmvlies. Hiervoor dus de primolut. Die bevordert dit en zorgt ervoor dat alles in 1x wordt afgevoerd. (als het goed is haha)

Nog een maandje geduld hebben dus! Maar ik zag dat je ook al meer dan een jaar bezig bent? Dan is het alleen maar mooi dat je bent doorgestuurd!
Veel succes!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan