Onzeker over voeding

Hoi,

Ik voel me onzeker over de voeding van mijn dochter. Ze is nu bijna 15 weken oud, ca. 5500 gram en 60 cm lang. Volgens de richtlijnen zou ze nu ca. 5x  150 tot 180  cc voeding moeten drinken. Dit doet ze dus bij lange na niet. Gemiddeld drinkt ze per fles 120 cc. Ze komt wel aan, maar onder het gemiddelde volgens het CB. Ik krijg er gewoon niet meer in. Voor de eerste fles laat ik haar zelf komen en de rest van de dag hou ik ongeveer om de 4 uur aan en wanneer zij aangeeft trek te hebben. Voor de eerste fles begint ze niet te huilen of zo. Soms hoor ik haar een beetje brabbelen en draaien en dan geef ik haar een fles. Een vriendin zegt vaak tegen me; joh, als ze aangeeft dat ze niet meer nodig heeft, dan is het toch verder goed. Mijn dochtertje ziet er verder ook niet slecht uit en is actief/beweeglijk genoeg. Toch twijfel ik iedere keer weer, of ik het nu wel goed doe of dat ik het misschien toch anders moet doen. Wie herkent dit? En zijn er mama's met kindjes van dezelfde leeftijd? Hoe doen zij het qua voeding?

Een onzekere mama...
 
Hoi

Mijn zoontje is ook altijd zo'n slechte eter geweest hoor. Als hij volgens het cb zo'n 800 ml zou moeten hebben, dan dronk hij meestal maar 600. Ik heb me daar ook heel druk om gemaakt en maar geprobeerd om te forceren, maar dat werkt toch allemaal niet. Je wordt er zelf erg gestresst van en daardoor je kindje ook. Hij begon op een gegeven moment al te huilen als hij de fles zag!! Toen wist ik gewoon dat ik te ver was gegaan.
Nu laat ik hem gewoon bepalen hoeveel hij wil drinken. Ik houd wel een vast schema aan, dus om de 4 uur ong. Maar de hoeveelheid mag hij bepalen. Wat bij mijn zoontje ook werkt is een pauze in de voeding, dus als hij in eerste instantie 80 drinkt, het na een 15 min nog eens proberen, Vaak gaat er dan nog wel wat in.

Succes
Caroline

Oh ja
Als je kindje gewoon groeit, helmaal geen zorgen maken hoor!!
 
Hoi,
Laat je niet onzeker maken hoor! Je kindje geeft zelf aan dat ze niet meer nodig heeft prima toch? Ik zou wel de 4 uur idd aanhouden en het haar aanbieden en kijken wat ze drinkt.
ZOlang ze groeit is het goed en ja het cb heeft een gemiddelde en niet ieder kind is gelijk anders heb je geen gemiddelde.

Ik heb altijd bv gegeven en wist dus totaal niet wat ze dronk maar genoeg was genoeg. Ze heeft altijd onder het gemiddelde gezeten zelfs soms  bijna onder de  onderste lijn. En bij mij vonden ze ook dat is haar moest bijvoeden enz omdat ze niet genoeg aankwam naar hun idee. Maar ik had zo iets zolang ze aankomt en verder plast en  poept  gezellig is en zich goed ontwikkeld is er toch niets aan de hand.

Dus geniet lekker van je kind en kijk hoe ze er zelf onder is is ze alert en niet suffig enz dan is ze gewoon een minder grote drinker.

succes
 
Hoi,

Nog gefeliciteerd met je mooie dochter.

Heel herkenbaar jouw verhaal. Mijn zoontje is een maand te vroeg geboren en hij had
de kracht in het begin niet om te drinken. Dat hebben we met vingervoeding moeten
doen. Na zo'n 3 weken kon hij het zelf. Ook mijn zoon is absoluut geen grote eter.
Hij was ook altijd onder het gem van het cb. In het begin maakte ik me er wel druk om.
Tot ik zag dat hij zich ondanks het weinige eten goed ontwikkelde en toch op zijn
eigen lijn goed doorgroeide. Daardoor had ik zoiets van het gaat blijkbaar goed met hem   en wat hij nu krijgt zal genoeg voor hem zijn.
Ik dwing hem ook niet om te eten als hij geen zin heeft. Heb ik ook weleens niet en het werkt alleen maar averechts.
Maar blijf de voeding wel op regelmatige tijden aanbieden. Dat is wel erg  belangrijk.
Mijn zoontje was ook nog zoals ze noemen een "stille hongerlijder".   Niet dat hij geen eten kreeg hoor! Maar hij vroeg er gewoon nooit om. Als hij het niet kreeg vond hij het
ook wel best. Met als gevolg dat hij toen hij 9 dagen was bijna uitgedroogd was. En
wij maar denken dat we zo'n tevreden baby hadden. Nooit huilen ofzo.
Hij was achteraf alleen maar suf omdat hij niet genoeg kreeg omdat hij het niet
zelf kon.
Alles is helemaal goed gekomen hoor, zoals dat bij jou ook zal gebeuren.
Mijn zoontje is nu bijna 11 maand en hij kruipt, brabbelt en probeert al te gaan
staan, maar dat lukt nog niet echt.
Wat ik maar wil zeggen, als jij denkt dat je dochter genoeg binnen krijgt,ze heeft
goede natte en poepluiers, en is lekker allert en actief dan is er niks aan de hand.
Volg je gevoel en geniet van je kleintje,,,,, Het gaat zo snel........
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,

Maak je alsjeblieft niet te druk. Bij mij op het cb kijken ze gelukkig heel erg naar het kind en zeggen dus altijd tegen me dat ze zelf aangeeft wanneer ze genoeg heeft.
Ik maakte me nl eerst ook zorgen dat ze niet genoeg binnenkreeg en toen zei de arts tegen me dat ze zelf regelde hoeveel ze binnenkreeg dus ik denk dat je het prima doet zo. Ik maak me er sindsdien ook veel minder zorgen om. Kijk ik ben een kleine eter en mijn vriend een grote eter en zo is het denk ik met baby's ook. De een eet/drinkt veel en de ander weer minder. Mijn dochtertje is nu 6 maanden en ze krijgt nog maar 3 voedingen meer krijg ik er niet in ze eet wel een fruit en groentehapje. De arts zei als je maar zorgt dat ze minimaal 500ml melk binnenkrijgt en probeer of ze tussendoor nog wat anders wil drinken, water/thee/diksap. Nu weigert ze dat allemaal en komt ook niet voor nog een voeding en ziet er hartstikke goed uit is levendig dus ik maak me er niet druk over. Als jij zelf vindt dat je kind het goed doet gaat het ook goed probeer op jezelf te vertrouwen......
 
Terug
Bovenaan