onzeker over weer zwanger worden na miskraam

Hallo,

Na een tijdje weg te zijn geweest effe weer een berichtje. Afgelopen zomer miskraam gehad na 9 weken helaas. Op 4 juli currettage gehad. In oktober pas mijn eerste menstruatie en heel erg! Naar de gyn geweest omdat menstruaties erg hevig en lang waren, maar alles was oke.Menstruaties lijken wat minder hevig en lang te worden en volgens mij heb ik ook eisprongen.  Toch ben ik erg onzeker. De vorige keer was ik meteen na 1 maand zwanger, nu duurt en duurt het maar... Ondanks dat de gyn zegt dat alles goed is, ben ik toch bang dat er iets mis is ( misschien ben ik wel in de overgang?? Ik ben al 39...) Waarschijnlijk ben ik te ongeduldig, maar ik maak me toch wel ernstig zorgen

smartie*.

Hoi Smartie, kan me je ongerustheid erg goed voorstellen. As di word ik gecuretteerd. En ook ik hoop daarna de draad zsm   weer op te pakken en het weer te gaan proberen. Maar ik ben ook zo bang dat het zo lang duurt en het misschien wel helemaal niet lukt.  

Hoi, Ik ben ook 39. Bijna 40 en heb in nov een miskraam gehad. Gelukkig was ik na 5 weken weer ongi. Wilde geen curretage want ik was bang dat ze iets zouden beschadigen. Snap je vrees dus wel. Maar als ze zeggen dat alles goed is moet je dat ook geloven. Hebben ze controle met een echo gedaan? Dan kunnen ze veel zien. En ja, als je ouder wordt duurd het langer. Alhoewel, ik heb mij mij veel hoop dat het deze keer raak is. Moet me echt inhoiuden om nog geen test te gaan halen. Geduld is zo moelijk ne een miskraam

hallo y1972 en Wilhelmin, dank voor jullie reactie.   ten eerst wil ik  y1972 sterkte wensen met je verlies.Is niet niks he, zo'n miskraam. Heel veel sterkte voor di en de tijd erna.
Ik had wel gekozen voor een currettage omdat ten eerste ik de ervaring had, dat na een missed abortion het nog zo lang kon duren voordat het vanzelf komt. Voor mijn dochtertje heb ik ook een missed abortion gehad ( met 13,5 week kwamen we er na een echo achter dat het kindje al met 9 weken was overleden) Ik heb toen nog 1 week afgewacht, maar ik voelde me er heel rot bij. Het idee dat er al meer dan een maand een dood kindje in mij zat vond ik heel erg moeilijk. Uiteindelijk is het toch een currettage geworden. Na die miskraam ging het vrijwel meteen weer prima, lichamelijk gezien dan... Ik werd netjes na een maand weer ongesteld en na 4 maanden was ik weer zwanger, deze keer gelukkig met zeer goede afloop. Maar toen was ik ook 8 jaar jonger...
Ja, ik heb een echo gehad met het onderzoek bij de gyn, dat zag er allemaal goed uit, zij hij. Ach het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik vlak voor mijn eigenlijke uitgetelde datum zit ( 6 febr.)Maar het ongeduld wordt alleen maar erger, ik word er tenslotte ook niet jonger op he.
Wilhelmin, ik duim voor je dat het raak is bij jou! En dat het een mooi en gezond kindje mag worden... Als ik zie met welk gemak de 'oudere"beroemde moeders zwanger raken, moet er voor ons toch nog hoop zijn he
groetjes
smartie

Hoi Smartie,

Ja ik kan het begrijpen dat je er ongeduldig van wordt joh. Ik ben ook al 38 jaar en wil nog graag n kindje. Ik moet helaas wachten op mn eerstvolgende menstruatie en dat duurt en duurt maar voor mijn gevoel. Geduld is heel moeilijk op te brengen maar het zal ff moeten. Ik hoop voor jou dat het snel raak is.

Groetjes en liefs Petra

Terug
Bovenaan