Onzeker Vroeger zwanger dan gedacht

<p>hoi iedereen, Gisteren onze eerste echo gehad, waar ik dacht rond de 7 weken zwanger te zijn, bleek het op de echo 6 weken en 3 dagen. Gelukkig klopte er al wel een hartje, maar toch maak ik me zorgen dat het mis zal gaan. En het vruchtje niet goed groeit. Ik ben terug gaan rekenen en dan zou 14  mei de bevruchting geweest moeten zijn. Ik heb 9 en 10 mei een ovulatie test gedaan en dat waren beide keren knallers. Ook 11 mei nog een gedaan en deze was iets lichter, maar nog steeds een hele duidelijke streep. Zou het dan wel kunnen kloppen  en is mn eisprong gewoon iets later geweest dan het moment van doe knaltesten? Ik word er een beetje onzeker van  </p>

Eigenlijk gebeurd dit heel vaak. Bij de eerste ben ik zelfs een week terug gezet en nu bij de 2e ook 4 dagen. Dus ik zou proberen ervan te genieten! Kan zomaar zijn dat je met de termijnecho weer vooruit wordt gezet.

Als je ovulatietesten 11 en 12 positief waren, springt je eisprong 12 tot 48 uur na die LH piek. Dus die zou de 12e of 13e zijn gesprongen.

Dan klinkt een bevruchting op de 14e best goed toch?

Sowieso zijn die hele vroege echo's echt een momentopname en een schatting. Idd niet druk om maken, het is prima mogelijk dat je bij de volgende echo weer iets vooruit wordt gezet.

Gefeliciteerd en geniet ervan!

Dit gebeurt idd vaak, je wordt bijna altijd een paar dagen vooruit of achteruit gezet.

Ik heb 2 dochters en ben zeer regelmatig ongesteld, elke 28-29 dagen.. bij allebei kon ik heel goed de datum uitrekenen, maar toch werd ik bij allebei ook zo'n 5 dagen 'teruggezet'. Het zijn 2 heel gezonde meiden hoor ;)

Zolang je een kloppend hartje gezien hebt, hoef je je geen zorgen te maken. Natuurlijk kan het mis gaan, dat kan altijd maar daar moet je gewoon niet vanuit gaan! :)

Ze kunnen pas vanaf de termijnecho betrouwbaar meten. Bij mij was ik volgens mijn berekening 6 weken en toen was het volgens meting 5 weken. Toen zeiden ze ook, we laten de datum tot de termijnecho staan zoals jij hem berekend hebt. En inderdaad bleek precies te kloppen. (1 dag vooruit gezet uiteindelijk). Ze kunnen dat gewoon niet goed meten bij die termijn.

Terug
Bovenaan