onzeker wanneer te beginnen

Hallo allemaal. Als ik de meeste verhalen lees zie ik allemaal vertrouwde en zelfverzekerde mensen. Ikzelf wil heel graag met mijn vriend aan kinderen beginnen, maar vind het ook wel wat eng. Ik ben net 1,5 jaar bij mijn baas en kan bij mijn werkgever heel wat zien van de wereld.daarom ben ik ook wel een beetje bang voor spijtgevoels. Ikzelf ben nu 24 en mijn vriend is 22. Iedereen vind ons ook wel jong omdat tegenwoordig rond je 30e kinderen krijgen normaal is geworden.maarja misschien lukt het niet eens bij ons ik vind het allemaal erg moeilijk. wie heeft er ook zo'n besliising moeten maken???
 
Je bent niet de enige die onzeker is, sterker nog mijn ervaring is dat veel mensen onzeker zijn maar dat zie je niet 1,2,3.

Ik denk dat je aan kinderen kan beginnen op het moment dat jullie er allebei 'klaar' voor zijn. Zorg dat je dingen hebt gedaan die met kinderen veel moeilijker zijn om te doen. Aan de andere kant, als je kinderen hebt, kan je ook nog veel dingen doen.

Verdiep je wat meer in het onderwerp, zet de voor- en nadelen op een rijtje en neem dan samen een beslissing.

Je kan binnen 1 maand zwanger zijn maar het kan ook een paar jaar duren.

Ikzelf wilde graag een kindje op mijn 24e maar toen ik 24 werd, was ik er geestelijk niet klaar voor. Ik wilde ook nog wat dingen doen, zoals reizen, een opleiding volgen etc. Nu ik dit gedaan heb, denk ik, ja, ik ben er helemaal klaar voor en ik hoop dat het ons zo snel mogelijk gaat lukken. We zitten nu in de 7e ronde en wie weet wanneer het zover is.
 
hoi hoi,
ik kan mij jou twijfels heel goed voorstellen. Ik zelf heb niet getwijfeld en ben gewoon gestopt met de pil en ik had zoiets van we zien wel.
Ik ben 23 en mijn vriend ook enik hoor ook van heel veel mensen jeetje wat jong. Maar daar heb ik dus echt schijt aan want ik ben er klaar voor en mijn vriend ook dus wij kiezen voor een kindje en niet alle mensen om ons heen dus wat dat betreft zou ik zeggen ga ervoor. Maar als je zoiets hebt vna ik iwl nog veel van de wereld zien zou ik zeggen doe dat eerst want dat doe je niet gauw meer als je een kindje hebt. Je gaat je kindje niet zo gauw een of meerdere weken alleen laten, en misschien zeg je nu dat je dat wel kunt maar als je eenmaal moeder bent en al die moedergevoelens erbij krijgt kun je dat echt niet meer. Inderdaad zet alle voor en nadelen op een rijtje en kies wat jou het beste lijkt. Hoop dat je een goed keuze zal kunnen maken.
groetjes nicole
 
meid ik ben 21 pas getrouwd en we hebben een mooi huis gekocht, als je het kan om voor een kindje te zorgen (en wilt natuurlijk) moet je er lekker voor gaan en schijt hebben aan de buiten wereld het is jou leven de 1 is er vroeg klaar voor en de ander laat dus daar kan niemand wat van zeggen.
wij gaan er ook gewoon voor en één voordeel je bent jong dus als je er wat langer over doet maakt dat niet veel uit kwa leeftijd.
niks kwaads voor de oudere hoor!! begrijp me niet verkeerd.
wij zelf zijn ook bezig en volgende week zaterdag mijn NOD spannend.......
ik wens jullie heel veel succesmet de beslissing en wie weet met zwanger worden.
liefs sandra
 
Ja ik ken dat gevoel van onzeker zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik absoluut geen kindren wil! Ik heb mij ook erg verdiep in het onderwerp Bewust kinderloos. Totdat ik vorig jaar met mijn vriendin en haar 2 kinderen (een van 4 en een van 1,5) op vakantie ging. Het omgaan met de kinderen was zo gewoon en vanzelfsprekend. Nu bijna een jaar later wil ik juist heel graag eem kindje! Dus je moet heel goed naar je eigen gevoel luisteren. En net wat de andere zeggen leeftijd maakt niet uit! Er zijn ook vrouwen van 38 die nog een kind willen.
Succes Chris
 
hallo
mijn vriend en ik zijn ook allebei 24 pas net hoor toen we begonnen waren we 23.
ik heb altijd gezegd graag jong moeder te zijn.
mijn vriend is ondertussen al een keer van baan verandert (noodgedwongen vanwege de economie) maar toen hebben wij toch de beslissing genomen om door te gaan voor een kleine.
ik heb het zelf helemaal niet naar mijn zin op het werk maar blijf het maar wel even doen omdat ik nu de enige ben met een contract voor onbepaalde tijd.
ik hoop dan ook dat ik snel zwanger ben want daarna ga ik van baan wisselen.
dus je bent niet de enige die keuzes moet maken die moeilijk zijn.
succes en weeg alle voors en tegens tegen elkaar af dan neem je vast de goede beslissing.
groetjes tijger
 
de meeste mensen zijn inderdaad iets ouder, maar dat komt ook omdat het mode is eerst alles doen enz werk goede baan enz.mischien zijn die wel net zo onzeker dat ze daarom wachten totdat ze ouder zijn. bovendien is de beste leeftijd voor zo min mogelijke komplicaties tussen de 20 en de 30. ik leg mezelf altijd op: zou ik een slechtere moeder zijn dan iemand van 30? nee dus! dus wat is er anders dat jij geen kind op kan voeden en iemand van 30 wel. niks! dat slaat dus nergens op dat je jong bent. want jouw gevoel is duidelijk volwassen anders daenk je niet aan kinderen. ga ervoor!
 
Terug
Bovenaan