onzeker; wel... of toch niet

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Ik ben al een tijdje aan het kijken op dit forum en me vandaag maar eens aangemeld, ik zou wel eens willen weten wat jullie ervan vinden.

Ik ben 28 jaar, 5 jaar samen met mijn vriend en we hebben allebei een kinderwens. Ik slik (helaas) nog wel de pil, maar daar gaat het nu dus mis,

Ik heb nooit problemen gehad en kon de klok erop gelijk zetten. Deze keer weer, alleen de dag dat ik weer met de pil begon was het weer feest (not). dokter gebeld, maar die zei dat het normaal is als je al zolang (ruim 15 jaar) de pil slikt.
Toch twijfel ik heeeeeel erg over de betrouwbaarheid deze maand.

Morgen moet het gaan gebeuren, maar ik weet het niet. Ik voel me anders, heb allemaal vage klachten. Klachten die ik duiden op een (prille) zwangerschap, maar diezelfde klachten kan je jezelf ook heel goed aanpraten.

Ik wil héél graag een kindje en als het nu zo is, dan ben ik echt helemaal happy.
Nu ben ik dus heel bang dat het een zware teleurstelling zal zijn als toch blijkt dat ik niet zwanger ben.
Ik weet wel dat het nu echt tijd wordt om nog een keer met mijn vriend te gaan praten om nu echt die pil de prullenbak te gooien......

groetjes
Caro

Hey Caro,

Ik heb 10 jaar de pil gebruikt en toen kreeg ik dezelfde klachten als jij.
Ik begon ook te twijfelen aan de betrouwbaarheid, maar er werd me door de huisarts etc etc gegarandeerd dat mijn pil er niet minder betrouwbaar op werd.

Toch heb ik op een gegeven moment besloten een koperspiraal te halen. Als de pil toch mijn menstruaie niet meer regelde kon ik ook wel van de hormonen af vond ik.................

Kan niet vertellen of je zwanger bent maar die klachten met de pil had ik dus ook (en ik was niet zwanger).

succes

hoi Caro,

ik heb zo ongeveer last van hetzelfde denk ik.....
Ik ben 4 weken geleden gestop met de pil, zou dus gister ongesteld moeten worden, maar tot nu toe nog niets.....inderdaad wel last van allemaal vage klachten, waarvan ik me afvraag of deze terecht zijn of dat ik ze mezelf aanpraat!

Als ik tegen de wastafel of het aanrecht sta voelt dat niet prettig in mijn onderbuik bijvoorbeeld, en werd van de week wakker, raakte mijn borst aan en dat voelde bijna pijnlijk.

Ik weet het echt niet, durf geen test te doen om teleurstelling te voorkomen. Ik heb mezelf beloofd als ik aan het eind van de week nog niet ongesteld ben dat ik dan een test mag doen! Zou dat echt zo zijn dat het de eerste keer al raak is!!?!?

Hoi kimicky

Het kan inderdaad zo zijn dat de eerste keer al raak is! Bij mijn dochter was ik 1x ongesteld geweest en een vage bloeding tussendoor... dus eigenlijk 1 1/2 keer en toen was ik zwanger. Na mijn zwangerschap heb ik bv gegeven en toen ik 1x ongesteld was geweest was ik meteen weer zwanger. Dus ja het kan, maar zou er niet teveel op rekenen om geen teleurstelling te krijgen.

hoi Caro
Ik heb ook zo'n 10 jaar de pil gehad eer ik ermee stopte heb alleen geen last van de klachten zoals jij die beschrijft. Ik heb nu een mirena en daar komen met name klachten als zere borsten en dergelijke wel voor. Wat dat betreft kunnen die hormonen je ook flink voor de gek houden!
Ik hoop dat het tegengestelde waar is en dat je zwanger bent, dus ik zou maar gauw met je vriend gaan praten als die wens zo groot is, want niets is mooier dan kinderen ('t is niet alleen mooi hoor ook wel eens heel zwaar en moeilijk, maar als je dan die koppie(s) bekijkt...)

Suc6 met komende zwangerschappen allebei en geniet ervan!
Groetjes mama van 2 die twijfelt over nummer 3

hoi!
Vandaag zou het moeten gebeuren, maar vooralsnog geen (voor mij bekende) signalen. Ik voel vanalles, maar niet datgene wat ik ken op die dag. Maar ik wacht het rustig af.

Vrijdag ga ik praten met mijn vriend. Als het nodig is, zal ik dan ook een test doen.... wordt dus spannend!!

groetjes!

Terug
Bovenaan