onzeker....wie herkent dit

hallo allemaal heb vrijdag een echo gehad en ben nu 6 weken zwanger,het hartje klopt.
sinds zaterdag heb ik t idee dat mijn borsten minder gevoelig zijn.wie herkent dit?gaat t nu alsnog mis?of verschild dit gewoon per dag...

wie heeft dit ook

groetjes monique

HA meid,

Die onzekerheid hoort erbij hoor. Al die kwaaltjes, je zou ze de hele dag wel willen hebben omdat dat je het gevoel geeft dat je zwanger bent. Ik had het net zo. De ene dag misselijk en de andere dag topfit. De ene dag zere borsten en de andere dag helemaal niet. Soms een week geen kwaaltjes en de andere week bijna de hele dag. Ik werd er ook onzeker van maar de verloskundige zei dat je lichaam elke dag weer anders reageert. Als je moe bent kun je meer klachten hebben of juist minder. En soms past je lichaam zich heel snel aan aan de hormoonverandering. De verloskundige zei: geniet van de dag als je geen klachten hebt, want er zijn vrouwen die de hele dag overgeven en daardoor niet kunnen genieten. Zolang je niet bloed (lees: buikpijn en kramp mag dus wel!) is er niets aan de hand en moet je er vertrouwen in hebben dat alles goed is.
En straks als je de baby gaat voelen (dit kan al heel vroeg, ik voelde het eerste plopje met 16 weken al!) wordt het rustiger voor je zelf omdat je dan zeker bent van het feit dat je kleintje leeft.

Dus geen zorgen!!!!

Liefs bloempje

Ha meid, ik ben net bevallen van een gezonde dochter. 24 januari is ze ter wereld gekomen. We noemen haar Loïs. Alles is gezond en ze is een supermooi meisje. Zwarte kuif met haar, echt gigantisch veel. Een klein tenger popje ze woog bij de geboorte 3060 gram. En ze is vandaag 15 dagen en schonk ons haar eerste lachje al. Zo lief! Maarre een hele verandering zo'n baby hoor, maar ook zo heerlijk. De wereld staat echt even helemaal stil.
Probeer te genieten van je zwangerschap, ik maakte me overal druk om. Als ik even geen leven voelde, of als ik dacht iets verkeerds gegeten te hebben.... nou vanalles... maar die 9 maanden zijn echt zo om en het is allemaal zo goed gekomen... dan denk ik nu: wat een verspilde energie! Maar goed het is moeilijk je geen zorgen te maken als je snel bezorgd bent en ik had de eerste zwangerschap een miskraam. Bij mij was er geen kloppend hartje gezien. Daarom was de echo de tweede keer zo spannend maar ook zo bijzonder mooi toen ik Loïs zag bewegen. Geniet dus van je echo, en een kloppend hartje geeft hele goede hoop voor de toekomst, want bij het hartje gaat het dan meestal fout als je een miskraam krijgt. En bij jou is dat goed gegaan.... dus GENIET!
Trouwens..... heb je een reden waardoor je zo snel ongerust bent of zit dat in je karakter?

Groetjes

hallo als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!ik ben van mezelf al vrij snel onzeker en heb in april vorig jaar een curretage gehad na 10 weken zwanger geweest et zijn.was een missed abortion.er heeft geen harte geklopt wat ik ervan begreep.ik heb al een zoon van bijna 5.heb een schoonzus waarbij t mis is gegaan bij 26 weken zwangerschap en mijn nicht bij 12 weken.
ik probeer te gaan genieten maar de onzekerheid blijft....ik kijk al uit naar 13-3 dan heb ik weer en echo.
groetjes monique

Ik had het ook met het bewegen van de baby.  Als ze veel bewoog dacht ik 'Lig nou eens stil', en als ze niet bewoog begon ik me weer af te vragen of het nog wel goed met haar ging... En nu (8 wk) ben ik  eerst bezig haar in slaap te krijgen en als ze dan te lang slaapt moet ik toch even gaan kijken of ze nog wel ademt...

Het is ook nooit goed... ;-)

Terug
Bovenaan