Onzeker, wie herkent dit?

Hallo,

Ben nu 17 weken en 3 dagen zwanger. Het was totaal niet gepland. We zouden dit jaar pas gaan kijken na een huisje. We hebben ondertussen al iets gevonden maar moest wel versneld worden. Maar heb vaak een heel onzeker gevoel, misschien ook wel omdat we nog heel veel moeten regelen. maar de vragen met doe ik het allemaal wel goed, en hoe moet ik straks voor m'n kindje zorgen, en zal ik er goed voor kunnen zorgen spoken af en toe wel door me hoofd heen. Hebben jullie hier ook last van?

En ook al hebben we nog een hoop te regelen, het kindje is meer dan welkom en zou het ook niet mee kwijt willen. Maar het lijkt dat de onzekerheid steeds meer word. Terwijl we afgelopen week alles voor de kleine besteld hebben, dus geeft wel aan dat we het heel graag willen.
 
Ik kan me wel voorstellen dat je onzeker wordt, maar maak je niet al te druk.
Tuurlijk doe je het goed en het komt straks ook allemaal vast goed als de baby er is.
Ik heb het zelf niet zo heel erg gehad, maar meestal blijkt achteraf dat je je voor niets zo'n zorgen hebt gemaakt.
Heel veel succes en probeer vooral te genieten van deze tijd en de voorbereidingen.
 
Hey!!!!

In ieder geval vallen de baby-regeldingen nogal mee kan ik je vertellen.

Check anders het regel-dingenlijstje op deze site... Is wel handig hoor :D

Geniet toch maar van je zwangerschap, vanaf nu word het leuker en leuker.....
 
Haha ja ik herken het nog van mijn eerste. Ik was ook onzeker over alles, vooral de toekomst. Kon ik het wel aan, zou ik wel van mijn kindje houden, waar beginnen we aan? Ik was dolblij met mijn zwangerschap, maar deze vragen spookten ook door mijn hoofd.
Komt ook omdat het onzeker is. Je weet immers niet hoe je kindje het doet, wat voor karakter het heeft e.d.
Maar neem van mij aan, het komt allemaal goed. Zodra je de kleine in je handen hebt, komt er een instinct naar boven. Door de sneller bevalling kon ik niet gelijk zeggen dat ik onvoorwaardelijk van haar hield, maar de zusters mochten haar ook niet meenemen om te verschonen. Binnen een week had ik dat houden-van gevoel wel.
En echt zolang je je instinct volgt komt er een heleboel goed. En als je ergens over twijfelt kan je altijd ergens terecht. Hier, bij je omgeving, huisarts of consultatie bureau.
Dus probeer te genieten, vooral als je kleine straks voelt bewegen en neem de dagen zoals die komen. En echt de tijd gaat hartstikke snel, dus geniet ervan!

Liefs
 
Ik ken het ook van toen ik zwanger was van mijn eerste. Ik wist van alles niks, en er moesten zoveel belangrijke dingen geregeld worden. Met 3 maanden al kraamzorg en kinderdagverblijven bellen bijvoorbeeld, je weet amper dat je zwanger bent.

Door een zwangerschapscursus van de gezinszorg en zwangerschapszwemmen bij het lokale zwembad heb ik wat tijd genomen om me ook bewust te zijn van de leuke/gezellige momenten van het zwanger zijn. Eerlijk is eerlijk niet iedereen is daar het type voor. Maar ik heb er een boel vriendinnen aan over gehouden waarmee ik na 1,5 jaar nog contact heb.
 
Terug
Bovenaan