Onzeker zijn in de zwangerschap

Hallo allemaal,

Ik ben nu 19+ 4 weken zwanger en alles gaat goed met de kleine gelukkig. Alleen ben ik zelf heel erg onzeker over alles bijvoorbeeld: of ik genoeg eet of dat ik wel goed lig als ik slaap of dat kopje koffie in de ochtend niet erg was. Zelf ben ik nog vrij jong ik ben nu 18 maar Ik hou nu al zo veel van onze kleine dat ik me iedere dag over die kleine zorge maak. Graag geen commentaar over mijn leeftijd ik heb het al niet makkelijk gehad en al verl opmerkingen gehad over dat ik nog jong ben alleen kies ik er zelf voor om samen met mijn vriend de kleine te houden en hem samen op te voeden dus zou het fijn vinden om hier geen slechte dingen over te horen aangezien ik daar ook al heel erg onzeker over ben geworden.

Iemand ervaring of met mij erover kan praten?
 
Wij zijn ongeveer even ver nu! Voor mij helpt het om te denken: helpen deze zorgen mij? Nee? Dan kan ik het beter loslaten. Je kindje zit goed daarbinnen, dus gezond eten, dan pakt die uk alles wat het nodig heeft. Op je linkerzij liggen is het beste, maar wie kan dat 8 uur per nacht? Niemand. En het is vooral belangrijk aan het eind als je buik zwaarder is. Dus als je wakker wordt snachts, gewoon even op links gaan liggen en buiten dat: relaxxx en geniet. Doe leuke dingen, al is het maar klein, en probeer je geen zorgen te maken om je kindje, die groeit echt wel!
 
Ja, ik herken dat en voel me ook erg bezorgd in de zwangerschap. Nu heb ik wel 4 miskramen achter elkaar gehad en dat hakt er behoorlijk in. De factoren die de miskramen mogelijk hadden veroorzaakt, zijn er nu niet meer (epilepsiemedicijnen), dus ik hoop dat dit het recept is voor een goede zwangerschap. Maar juist met deze achtergrond ben ik meer bezorgd, want mijn lichaam kan plotseling besluiten er mee op te houden. Ik word bijna gek van de onzekerheid, maar probeer me kalm te houden en op de goede signalen te vertrouwen: ben pas 10,5 week, maar kindje groeit goed en alles zag er goed uit op de echos. Was er maar een klein raampje tot mijn baarmoeder waar ik af en toe door heen kon kijken!
 
Hey
Ik heb zelf ook al 3 miskramen achter de rug (ja ik wilde altijd al jonge moeder worden) helaas ook drie miskramen gehad en idd die zorgen. Op een gegevenmomeng werden de zorgen zo erg dat ik in overleg met de verloskundige een doppler mocht aanschaffen om zijn hartje te luisteren. Ik mag nu zelf iedere week 1 minuut luisteren zondef consequenties. Als jij je ook nog zo veel zorgen maakt kan je misschien ook zo’n doppler aanvragen die van mij heb ik besteld bij bol.com en is van het merk jumper.
Zo ben ik me minder zorgen gaan maken aangezien ik elke week fftjes naar zijn hartje kan luisteren ik hoop dat ik je ook geholpen heb
 
Terug
Bovenaan