Onzeker zwanger na 2 miskramen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben opnieuw zwanger, na 2 eerdere miskramen. De eerste paar dagen vooral blij, en voelde ik ook vanalles in mijn lichaam. Voelde mijn borsten, voelde me heel hyper/emo/niet mezelf en voelde krampjes, steekjes en een soort bal in mijn buik. Nu na een week voel ik nog een beetje mijn borsten, soms iets meer, soms iets minder. En verder voel ik niks, in mijn buik niet, qua emoties niet. Nu ben ik ZO bang dat het weer een miskraam wordt. En daar mag ik dan weer niet over stressen van mezelf want dan ben ik juist bang dat het een miskraam wordt door de stress. Haha. Pfff. Is dit herkenbaar voor iemand? Dat je symptomen wat minder zijn? En zijn er meer die flink gestresst hebben, maar bij wie het uiteindelijk toch goed kwam? </p>

Ik herken dit helemaal! Ook ik ben momenteel 6 weken zwanger nadat ik dit jaar al 2 missed abortions heb gehad. Ik voel me momenteel kei zwanger, heel veel bandenpijn en pijnlijke borsten maar ondanks de kwaaltjes vind ik het super spannend. Overigens stress ik hem enorm als ik opeens m'n borsten wat minder pijnlijk vind.. Ben dan meteen bang dat het mis is ? Morgen heb ik mijn eerste echo al ivm de eerdere miskramen maar echo’s hebben me de afgelopen tijd vooral negatief nieuws gebracht dus ik vind het doodeng ? maar wonder boven wonder merk ik ook dat ik wel een soort vertrouwen heb dat het deze keer goed gaat komen, dus ik hoop echt dat het zo mag zijn!

Heel herkenbaar! Ik ben ook wel aardig gestresst geweest in mijn zwangerschap na 2 miskramen. Dit heeft ook echt tot 16 weken geduurd voor ik er een beetje vertrouwen in kreeg. Ik had in het begin ook kwaaltjes die kwamen en gingen waardoor ik bang was dat het weer mis ging.
Mijn verloskundige bood aan om tussentijds een afspraak te plannen om het hartje te luisteren zodat ik gerust gesteld werd dat slles goed was. Had dus eigenlijk om de 2 weken een controle, heel fijn! Nu heb ik een gezonde dochter van 8 weken, dus het kan zeker goed gaan!

Fijn om te horen dat het ondanks in het begin weinig vertrouwen en stress toch goed kan gaan :). Ik vind het zo spannend, omdat ik dat vertrouwen gewoon niet voel nu, en daar iets aan op ga hangen. Dat als het goed zit je wel vertrouwen voelt ergens enzo...

Ik ook al een missed abortion en een miskraam gehad dit jaar. En nu 6 weken zwanger. Ik het begin last van mijn borsten, nu niks meer.
Maandag en dinsdag misselijk. Maar gisteren en tot zover vandaag helemaal niet. Dit maakt me zo onzeker.
Elke keer op het toilet checken of er geen bloed is, ookal zegt dat helemaal niks.
Gelukkig heb ik vanmiddag een eerste echo.
Hopelijk geeft dat een beetje rust.
♥️

Helaas heel erg herkenbaar! Na twee missed abortions dit jaar, nu gelukkig bijna 17 weken zwanger. Maar ik had in het begin ook nauwelijks kwaaltjes, merkte alleen dat mijn borsten gevoeliger waren en iets groter werden, maar ja dat was de keren ervoor ook het geval. Ik durfde niet te geloven dat het waar was, durfde de vk niet te bellen voor een echo, ook continu kijken met het naar de wc gaan of ik geen bloed zag. Uiteindelijk met ruim 7 weken pas aangedurfd om te bellen, en kon toen vrij snel terecht (eigenlijk was er geen plaats, maar was er tussen geschoven om me gerust te stellen). En toen zat alles goed! Maar nog steeds durfde ik er niet helemaal aan toe te geven. Sinds alles bij de 13 weken echo goed was, durf ik er echt van te genieten en ben ik pas trots op mijn groeiende buik.

Ieder verhaal en iedere vrouw is natuurlijk anders, maar verlies de hoop niet. En geen kwaaltjes of niks voelen, hoeft echt niks te betekenen! Veel succes en ik duim.

Heel herkenbaar. Ik heb voordat onze dochter ter wereld kwam 3 miskramen gehad. Pas na de 12 weken echo was ik gerustgesteld na 20 weken kon ik eindelijk echt genieten van de zwangerschap. 
Nu ben ik weer 6 weken zwanger, en vreselijk onzeker, bang dat het toch misgaat. Erge is nog dat ik soms check op de wc of er geen bloed op wc papier zit. Omdat het meestal in week 6 en 8 misging.  Ik moet nog 2 weken wachten op een echo en vind het zo ontzettend spannend. 
Heb je al gevraagd om een vervroegde echo? Misschien helpt dat iets? 

Terug
Bovenaan