Onzeker

Hallo Allemaal,

Ik zit net pas voor het eerst te kijken op deze site. Mijn man en ik proberen ook zwanger te worden. Ik ben deze maand pas gestopt met de pil. Ik ga ervan uit dat ik voorlopig nog niet zwanger ben, maar ik wil het wel heel erg graag.
Het lijkt wel of de dagen niet voorbij willen gaan. Ik kijk heel erg uit naar de dag dat ik ongesteld moet worden. In de hoop dat ik dat niet ben natuurlijk. Ik ben er verder heel zenuwachtig onder. Is iedereen zo in het begin?? Is iedereen zo naar de volgende ongesteldheid aan het uitkijken?? En klopt het een beetje wat je op al die site's lees over een berekening van de dag dat je het meest vruchtbaar ben?
En vanaf wanneer kan je testen of je zwanger ben of niet.
En misschien een beetje een stomme vraag maar betekent NOD dag, Niet Ongesteld Dag??

Groetjes Vanessa
 
Hoi Vanessa,

De meesten van ons leven inderdaad steeds naar hun NOD (niet ongesteldheidsdag) toe. Het is als je net gestopt bent met de pil moeilijk om precies te weten wanneer je NOD is. Je moet maar van 28 dagen uitgaan.
Als je net met de pil gestopt bent kan je lichaam raar reageren. Je moet opeens een eitje laten rijpen en voor een eisprong zorgen (dit gebeurt allemaal niet als je aan de pil bent). Iedereen reageert daar anders op. Bij sommige meiden duurt het wel 40 dagen of langer voor ze voor het eerst ongesteld worden. Daarom is het zeker de eerste keer het beste om niet meteen na 28 dagen te gaan testen. Bovendien voelt je lichaam door al die natuurlijke hormonen ook heel anders (dat was bij mij tenminste zo) en ben je ook veel bewuster met je lichaam bezig.

Als je eenmaal een of twee keer ongesteld bent geworden ben je ook wat zekerder, omdat je dan (meestal) een beetje kunt gaan uitrekenen wanneer je NOD valt en wanneer ongeveer je eisprong is (sommige meiden voelen de eisprong ook en anders kan je altijd nog gaan temperaturen).
Op Babybox.nl kun je bijvoorbeeld heel mooi laten uitrekenen wanneer je eisprong is en vanaf wanneer je ongeveer kunt gaan testen.

Eh.. verder zou ik overal lekker gaan lezen. Er zijn heel veel informatieve sites. En als je nog vragen hebt kun je die hier altijd kwijt!
Ohja nog een vraagje; slik je ook al foliumzuur?

Veel sterkte en wie weet is het wel in een keer raak!
Liefs Debbie
 
hoi vanessa,
welkom op de site. Ben hier zelf ook net sinds twee dagen. Ik vind het erg leuk om zo op deze manier contact te hebben met andere die precies in het zelfde schuitje zitten. Ben zelf in oktober gestopt met de pil en is nog steeds niets en het is iedere maand weer afwachten en in spanning zitten. Alleen loopt het bij momenteel wat anders omdat ik sinds 8 januari al niet mee ongi ben geweest. En dus ook niet zwanger ben zoals je waarschijnlijk al ergens hebt kunnen lezen. Maar goed de dokter zegt dat het wel een jaar kan duren voordat je menstruatie weer helemaal de oude is na het slikken van de pil. Dus maar afwachten.
liefs nicole
 
Hallo Debbie,

Bedankt voor je reactie. Ik ga straks meteen op die site kijken. Ik slik al foliumzuur, ik heb gekozen voor Gravitamon. Ik moet even afwachten wanneer ik ongi ga worden. Als ik van 28 uitga is mijn NOD dag 13 april. Ik ga inderdaad lekker veel lezen, maar ik heb het gevoel dat ik het iets meer van me af moet zetten.

Hallo Nicole,

Bedankt voor het welkom heten op de site. Het is erg onzeker voor je om zo te moeten wachten tot je ongi word. Heel onplezierig. Ik heb het inderdaad gelezen op de site. Bedankt voor je berichtje naar mij toe. Ik vind het ook erg prettig om er met mensen over te praten die in hetzelfde schuitje zitten. Heel veel sterkte.

Liefs Vanessa
 
Hoi Vanessa,

Inderdaad, welkom op dit forum. Je bent echt niet de enige die zo lang moet wachten!!! Ik vond het ook verschrikkelijk!! Ik ben in februari gestopt met de pil, voelde mijn eisprong al na twee weken, wat was ik blij. Maar dan wachten op je NOD. Het lijkt wel of die twee weken een jaar duurt. Ik ben gelukkig ongesteld geworden op dag 33, ook daar ben ik erg blij mee, mijn lichaam doet het mooi allemaal weer zelf. Nu is het wachten hoe mijn cylcus verder loopt, maar ik weet in ieder geval wanneer we moeten klussen (nou ja, ongeveer dan). Dus volgende week er weer flink tegen aan.
Ik snap je verhaal ontzettend goed, hoor. Ik was ook zo zenuwachtig en ik kon niet slapen. En zit je net tegen die NOD aan en dan komt je ongi niet...echt zenuwslopend!!! En dan heb je ook nog allerlei verschijnselen, zoals misselijk en zere borsten, buikpijn, rugpijn en dan ga je vanalles denken. Toch maar een testje gedaan, natuurlijk negatief. Je gaat je ook echt vanalles inbeelden. Maar goed, dit wil zeggen dat je niet de enige bent en praat vooral lekker van je af op dit forum, dat heb ik ook gedaan. Mijn man snapt er toch niks van en die is er zo lekker kalm onder. Maar goed, hij voelt al die dingen niet en wij als vrouwen wel.

Nou, heel veel succes en we horen nog wel van je!!

Groetjes Nikki
 
Terug
Bovenaan