Onzeker

<p> Na 5 maanden kan ik me nog steeds onzeker voelen als moeder zijnde. Ben ik de enige? Mijn zoontje slaapt eigenlijk altijd hartstikke goed, maar de laatste 2 keer toen ik vrij was heb ik echt zoveel moeite moeten doen om hen in slaap te krijgen (huilen, brullen). Als ik dan hoor dat hij op het kdv en mijn schoonouders meteen in slaap valt maakt mij dat onzeker. De laatste tijd moppert en huilt hij ook weer meer en waarom? Ik kom er af en toe niet uit wat het kan zijn. Ik denk wel weer in een sprong (5e), maar ook dan denk ik weleens, waarom begrijp ik hem soms niet? Hij doet het echt hartstikke goed hoor, lacht veel, speelt lekker en heeft echt al een sterke eigen wil. Ik had alleen verwacht dat ik me na maand 5 een stuk zekerder zou voelen</p>

Jazeker heel herkenbaar. Ik word nu na een jaar af en toe nog steeds onzeker als ik hoor dat mijn dochter iets wel of juist niet doet bij anderen. Ik vraag me dan ook af waarom ze dat bij mij niet doet en wat ik dan fout doe.
Ik ben dan ook vrij perfectionistisch en denk dat het ook een beetje moeder eigen is dat je graag wilt dat jou alles lukt. Ik probeer deze gedachte wat meer los te laten doordat ik me hier wat bewuster van ben en dit lukt me steeds wat meer.

Ik heb dat ook. Dat mijn zoontje wel bij mijn moeder in slaap valt in de wandelwagen en niet bij mij bijvoorbeeld. Dat kan mij ook onzeker maken, omdat ik niet weet wat hij allemaal aan emoties van mij oppikt.. ik twijfel ook vaak of ik het wel goed aanpak, zeker als hij veel huilt of heel moeilijk in slaap kan komen. Dan helpt het ook niet dat iedereen altijd adviezen heeft, goed bedoeld hoor maar elke baby is anders.. Maar de belangrijkste graadmeter is je eigen kindje, als die goed groeit en een tevreden indruk maakt dan doe je het goed toch?! 

Terug
Bovenaan