<p>Goedemorgen mede-mama's</p><p> </p><p>Ik ben op het moment een beetje onrustig wat betreft het slapen van onze dochter. Ze is nu 9 maanden en wordt iedere dag om 04.30 uur wakker. Ik heb alles al geprobeerd. Laten liggen, bij ons in bed, er uit gaan.</p><p>Ze heeft geen honger en is zelf nog steeds erg moe, maar ze gaat gewoon niet verder slapen. Voorheen sliep ze altijd tot 6.00/06.30 uur en daar heb ik vrede mee. Alleen 04.30 uur doet gewoon zeer ondanks dat ik al om 21.30 uur naar bed ga.</p><p>Ook veroorzaakt het veel frustratie bij mijn vriend en ontstaat er een bak "gezeik" door onderling. . Dit ten nadele van onze relatie. </p><p>Gelukkig gaat ze nu wel weer slapen om 07.00 uur als ik haar na de fles op bed leg. Maar vanaf morgen begin ik weer met werken en moet de kleine dus om 08.00 uur aangekleed en gevoed op het kdv zijn dus kan ik haar niet meer op bed leggen. </p><p>Ik ben bang dat dit echt ten nadele is voor onze meid. Is het een fase? (Nu al 3 weken) Of is het een gewoonte geworden. Je zou zeggen als je echt zo moe bent dan slaap je wel. Behalve onze dochter. </p><p>Dit maakt me erg onzeker. Wat doe ik niet goed, zeker omdat haar neefje op dezelfde dag is geboren en slaapt tot 08.00 uur! ? (dit hoeft van mij dan ook niet, maar wil zo graag dat ze wat langer doorslaapt, vooral voor haar!) </p><p>Vanaf morgen heb ik er geen grip meer op omdat ik haar dan naar het kdv breng en het aan hun moet overlaten, wat me enorm pijn doet, maar goed er moet helaas weer gewerkt worden. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips? Zo ja, dan hoor ik het graag.</p><p>Liefs,</p>