Onzeker

Hoihoi

Ik heb in januari een miskraam gehad en ben gelijk de volgende maand weer zwanger geworden. Volgens de berekeningen van de VK ben ik 7 weken zwanger. Aleen ik heb een enorme angst om weer hetzelfde mee te maken heb volgende week mijn eerste echo maar ik vraag me toch af zijn er vrouwen die een miskraam hebben gehad en gelijk weer zwanger zijn geraakt en dat het daarbij wel goed ging ?

Hoi!

Heel herkenbaar.. in december een miskraam gehad en nu weer zwanger. Tot nu toe gaat het goed, maar het is heel pril (5 weken). Ik lees graag mee.

Mijn echo is aanstaande vrijdag, maar die heb ik nog bij de gynaecoloog als afsluitende echo na de curretage. Puur toeval dus. De eerste echo heb ik met precies 7 weken. De verloskundige weet van mijn angst en ik mag dan ook eerder en vaker komen.

Ik heb gelezen dat na de eerste miskraam de kans op meteen een tweede afneemt tot 5%. Dit geeft mij nu wel goede moed!

Ik heb heb 7 april 2005 een miskraam gekregen en na drie maanden was ik weer zwanger.
Heb toen heel wat weken in spanning gezeten omdat wij 1 oktober 2004 ook al een overleden zoontje hadden gekregen maar gelukkig is de zwangerschap na de miskraam goed gegaan en een gezonde dochter gekregen daarna in 2008 nog een gezonde dochter en 2017 ook weer een gezonde dochter.

Heb in juli vorig jaar een miskraam gehad en in augustus weer zwanger geworden. Ben nu 33 weken zwanger en alles is goed tot dusver!
Was toen ook heel nerveus en angstig of het allemaal goed zou gaan maar gelukkig is dit wel het geval.

Wij hebben in december 2020 een miskraam gehad. Helaas heeft het toen wel een hele poos geduurd voordat ik ‘schoon’ was. Op 23 april 2021 toen de laatste echo gehad en ‘schoon’ verklaard en toen konden ze zien dat mijn eisprong eraan zat te komen en direct zwanger geworden! Nu hebben we een klein meisje van 6 weken oud!

Terug
Bovenaan