onzeker

hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum,dus ik val maar met de deur in huis. Ik ben nu in de vijfde week van mijn zwangerschap en ik heb vandaag heel iets donkerbruin slijm/afscheiding verloren. Is dit erg? Heeft iemand hier ervaring mee. En dan nog een vraag:Ik heb last van buikkramp,weet dat dit normaal is maar hoe erg mag deze kramp zijn.

Hopenlijk kan iemand een beetje van deze onzekerheid wegnemen. Gr. leonie
 
Ha Leonie!
Ik begrijp je bezorgdheid, kan hem ook (helaas) niet helemaal wegnemen, maar weet wel dat als je geen heftige menstruatiekrampen hebt en/of erg veel (vers! dus rood)bloed verliest, dit er gewoon bij kan horen. Dan is het een innestelingsbloeding. Als je erg bezorgd bent moet je gewoon je huisarts of verloskundige bellen. Daar zijn ze tenslotte voor.

Heel veel succes en ik duim met je mee dat je over acht maanden een mooi kleintje in je handen hebt!

 
Hoi Leonie,

Ik snap dat je onzeker bent, het is ook nog zo pril allemaal... Het bruinverlies komt vaker voor hoor, het is oud bloed en dat kan heel goed innestellingsbloed zijn. Ik heb het ook gehad met een week of 7. De combinatie met buikkramp is minder, dit moet je goed in de gaten houden dus. Het kan ook komen door de groei van je baarmoeder waardoor je darmen omhoog gestuuwd worden. Als je meer bloed (bruin of helder) verliest zou ik als ik jpou was gewoon de huisarts even bellen.

Veel succes, liefs novembersas
 
Hoi Leonie,

Maak je geen zorgen. Ook ik heb in deze 6e week wat donkere afscheiding gehad. Was natuurlijk erg bezorgd. Ik had enorme buikkrampen. Zo erg dat ik 's-nacht een kruik bij mij moest hebben. Ik mocht met 7 weken een echo laten maken en alles zag er goed uit. Ik ben nu inmiddels 16 weken zwanger en alles gaat goed. Als je ongerust blijft vraag dan aan de vk of je een echo mag laten maken. Ik wens je heel veel succes toe.

Liefs Vera
 
Ik had met 7 weken een hele nacht buikkrampen, erger dan de "gewone buikpijn"van het groeien van de baarmoeder. Anderhalve week later had ik weer krampen en steken met een beetje bloedverlies en weer anderhalve week erna wat bruine afscheiding. Ik weet hoe ongerust en onzeker je daarvan wordt, maar bij mij is alles goed gegaan. Ik heb afgelopen week het hartje horen kloppen! Ik hoop voor jou hetzelfde. Maak je niet te druk, er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn, maar ik weet zelf hoe moeilijk dat is! Sterkte en succes.
 
Ik heb het ook twee keer gehad tot nu toe. 1x in de 8e week en 1x in de 11e week.
Het hoeft geen innestelingsbloed te zijn hoor. Je vagina is nu meer doorbloedt nu je zwanger bent en als je een keer hard niest of hoest, of bijvoorbeeld na de sex kun je wat bloed verliezen. Een bloedvaatje kan heel snel knappen.
Zijn de krampen ongipijn, of echt krampen? Ongipijn hoort erbij, dat is het oprekken van je baarmoeder.
Maak je niet ongerust. Als het erger wordt en zeker als je rood bloed verliest en krampen hebt, moet je even de verloskundige bellen. Dan kunnen ze even een echo maken om te kijken of alles goed is.
Sterkte.
lfs. Monique
 
Terug
Bovenaan