onzeker

Hallo iedereen,
Ik ben Belg, maar vind deze site zoooo leuk dat ik elke dag eens kom piepen.
Ik ben nu 1,5 week overtijd. Heb vorige week een test gedaan... en ik blijk zwanger te zijn.
Ik kan het niet geloven!!! En ik ben zo ongelooflijk onzeker!
Ik durf niet tè enthousiast te zijn, omdat ik weet dat het nog te pril is om al te dromen over de toekomst! Ik ben zo nerveus dat ik alleen maar vermager.
Is dit normaal?
Ik mag maandag al naar de gynaecoloog.
Alvast bedankt! Groetjes,
Sylvie.
 
Hartelijk gefeliciteerd Sylvie!

Ik kan me voorstellen dat je helemaal onzeker bent, ik denk dat iedereen die al wat verder zwanger is dit wel herkend.

Ik ben zelf nederlandse (uit limburg) maar ik ben ook onder controle bij de gyneacoloog en ik word daar elke keer enorm gerustgesteld en kreeg in het begin elke keer een echo. Dat heeft mij wel geholpen om wat rustiger te worden.

Doe gewoon lekker rustig aan, wen rustig aan het idee en dan komt het wel goed. Ik heb dat wel vaker gehoord dat mensen in het begin wat afvallen, als je maar gezond eet is dat verder volgens mij niet zo heel erg. Dat krigj je er later wel weerk bij.

Ik wens jou een voorspoedige zwangerschap!

groetjes, Jane 35+4
 
gefeliciteerd! enne, er zijn wel meer belgen op het forum, ik vind t wel interessant omdat jullie toch heel anders worden begeleid tijdens je zwangerschap. cultuurverschillen!

ik was ook doodnerveus in het begin en daarbij voelde ik me behoorlijk slapjes
kortom: ben eerst 4 kg afgevallen voordat het grote aankomen begon (eh... met die vier erbij geteld 18 kg!!).
is heel normaal, het is alleen niet goed om teveel af te vallen omdat er giftige stoffen in je bloedbaan komen (krijgt t kindje dan weer). maar mijn vk heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan, gewichtsverlies in het begin. als t op eengegevn moment maar ophoudt (en waarschijnlijk omkeert!)

hou je haaks en probeer je zorgen opzij te zetten, want je verandert er niks mee. achteraf waren mijn eerste drie maanden NIET zo leuk, gelukkig kon ik daarna echt genieten van zwanger zijn.
En nu zeer binnenkort genieten van het moeder zijn... (ben 40wk +5)
 
hoi syilvie,

proficiat met je zw.schap!! je mag best genieten hoor!! ondanks dat je toch onzeker bent. het is heel normaal. die onzerkeheid zal ook wel de hele zw.schap zo blijven...maar uiteraard steeds over andere dingen. dat ervaar ik ook.

ik ben zelf in het begin vanaf week 8 heel ziek geweest...gelukkig maar zo'n 3wk. maar ik was wel 5 kilo afgevallen. nu ben ik zo'n 10kilo al aangekomen dus het komt wel goed. in het begin kon ik ook niks verdragen en als ik al eten rook hoefde ik al niet meer...maar het komt wel goed hoor!

laat het lekker over je heen komen. het gaat allemaal heel snel dat kan ik je wel vertellen.
veel liefs en succes
sandy
 
Proficiat,

Heel normaal hoor die ongerustheid, heb er ook ontzettend last van, gelukkig mag ik volgende week echo laten maken. Ben nu 6 weken dus ook nog heel pril.

Wel lekker genieten hoor.

Liefs Smargje
 
Terug
Bovenaan