onzeker

Hallo,ik wilde echt even iets kwijt.Ik ben soms zo onzeker dat ik gewoon mezelf niet meer ben en nog niet meer kan lachen omdat mijn gezicht zo gespannen is.Ben echt dolgelukkig en trots dat ik zo vlug zwanger ben geworden maar zo onzeker.....hoe kan dit nu?Wil er echt zo van genieten !!!
 
Waarom ben je zo onzeker, ben je bang dat het niet goed gaat tijdens je zwangerschap, of dat je misschien geen goede moeder zult zijn.

Iedereen is volgens mij onzeker als ze zwanger zijn. Ik ben het ook evengoed iedere dag hoor terwijl ik dat helemaal niet hoef te zijn.

Probeer er over te praten misschien dat je je dan iets beter zult voelen.
Probeer je onzekerheid weg te nemen, en aan de positieve dingen te denken. Straks ben jij moeder van een klein lief mensje die jou nodig heeft. Denk daar maar vaak aan misschien dat het helpt.
 
Heeft iedereen de eerste keer, die onzekerheid, maar probeer het los te laten. Laat je lijf en je instinct het maar over nemen, die weten precies hoe het moet. Misschien is het een idee om op yoga of een andere cursus te gaan waarbij je ontspanningsoefeningen krijgt. Kan in ieder geval geen kwaad.
Groetjes
 
hoi anoniem

het is vrij normaal hoor. iedereen reageert en uit zich anders.
ik was in het begin ook dolgelukkig, maar kon het niet zo uiten. ik was er heel nuchter over naar de buiten wereld. net of het nog onwerkelijk was ofzo.
en de mensen om me heen leken blijer als ik zelf.
dat was natuurlijk diep van binnen niet zo, maar zo leek het wel.
je moet jezelf de tijd gunnen en niks forseren, (zo van ik moet lachen en het leuk vinden enzo). want je moet helemaal niks. daarbij komt ook kijken dat ik in het begin heel ziek was. nou en iedereen had het over genieten, ik kon dat niet hoor...dat zeg ik eerlijk. ik voelde me veel te beroerd.
misschien als je dalijk een echo hebt gehad ofzo, is het wat werkelijker en kan je er meer van gaan genieten.
maar onzeker blijf je zo ongeveer je gehele zw.schap wel. tenminste ik.
maar dan in allerlei verschillende fases...

doe lekker wat je fijn vind en probeer het zwanger zijn misschien ff een beetje los te laten, dan komt het gevoel misschien vanzelf.

liefs v sandy
 
Terug
Bovenaan