Onzeker

Hoi allemaal,

Wij hebben 3 weken geleden ontdekt dat we zwanger zijn. We zijn er heel blij mee alleen ben ik zo onzeker. De meeste kwaaltjes die vrouwen hebben, heb ik niet. Ben niet misselijk, duizelig, maagzuur etc. Enige is dat ik vaak moet urineren en een beetje gevoelige borsten. Nou had ik zaterdag een lichte bloedverlies wat me nog onzekerder heeft gemaakt. Ik wil niet het slechtste denken maar je blijft er wel mee bezig. Het was eenmalig. Dus het is niet meer terug gekomen. Herkennen jullie dit? Ik hoop een aantal reacties te ontvangen.
 
hallo anoniem,
je heoft je geen zorgen te maken denk ik hoor.
ik ben nou 38 weken zwanger en heb in het begin ook totaal nergens last van gehad,zelfs geen gevoelige borsten.Maar das toch fijn?
En je bloedverlies....ja sommigen hebben dat de hele zwangerschap door ,maar als je hetniet vertrouwd kun je altijd de vroedvrouw bellen en vragen of je anders even langs mag komen,daar zijn ze immers voor!Geniet lekker van je zwangerschap meid en hopen dat je je hele zwangerschap lekker doorkomt!liefs mirelle
 
Anoniem,
Ook ik maakte me druk om het feit dat ik geen kwaaltjes had, en had toch iedere keer goede echo's met 6 weken en 8 weken. Omdat ik al 2 miskramen gehad heb, mag ik vaak langs ter controle,dus dat is fijn. Anders zou ik ook niet geloofd hebben dat het goed zat.
Maar je hebt dus wel kwaaltjes: veel plassen en gevoelige borsten zijn er al 2. Het kan echt zijn dat je nix voelt en toch harstikke zwanger bent: ik ben het levende bewijs, en met mij vele anderen. Probeer je niet te druk te maken om dat bloed verlies. Als het maar 1 dag was was het hoogstwaarschijnlijk gewoon nog de resten van de innestelingsbloeding. Heel veel vrouwen (ik geloof 30%) verliest (bruin) bloed in het begin van de zwangerschap.
Probeer een beetje vertrouwen te hebben, ook al weet ik dat dat niet makkelijk is.
Succes.
 
Ik sluit me aan bij het vorige bericht, geen klachten in het begin alleen veel plassen, gevoelige borsten en vermoeid.
Ik krijg nu pas de klachten als maagzuur. Ben nu 35 weken dus maak je niet druk.

Groetjes Sas
 
Hallo,
Heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben nu dik 21 w maar heb ook rond de 7e week wat bloedverlies gehad. Ik schrok enorm... het begon op een vrijdagmiddag en hield het weekend aan (was bijna niets maar we vreesden het ergste). Ik heb toen 's maandags de huisarts gebeld en ze raadde me aan contact op te nemen met de verlosk. Daar kon ik een dikke week later al terecht! We hebben toen een 1e echo gehad om te kijken of alles goed zat... We hebben zelfs het hartje gehoord, toen!!!
Misselijkheid komt -als het komt- als ik het goed heb pas na ong. 6 wk, maagzuur meestal nog later, rond 14 wk. maar het is bij iedereen anders. Ik heb bijna nergens last van gehad, alleen ontzettend moe in het begin. Ik herken dus echt je onzekerheid maar probeer je erover heen te zetten en zoals Mirelle al schrijft: schroom niet om een arts of vk te bellen als je je onzekerheid niet ad kant kan zetten.
Heel veel succes, ik hoop dat je je zo goed blijft voelen!!! Hopelijk komt dit berichtje vandaag of morgen door, zodat je er iets aan hebt.
Liefs, Marielle
 
Terug
Bovenaan