onzeker

eigenlijk schrijf ik bijna niet op dit forum, maar lees wel fanatiek mee en reageer wel op dingen, maar nu voel ik me toch zelf wel wat onzeker. Toen ik 5 weken zwanger was heb ik een auto ongeluk gehad, een week lateer wat bloedverlies. bij 9 weken een echo gehad en bleek 4 dagen verder te zijn en kindje bewoog goed en hartje klopte heel goed. eindelijk gerust gesteld. toen weer een week later helder bloedverlies een bestte plek in mijn onderbroek, ik kon gelijk komen voor een echo en kindje was goed gegroeid en bewoog goed en hartje klopte ook goed, dus weer gerustgesteld, maar nog wel afwachten zij de vk. het bloeden heeft niet doorgezet en ook geen buikpijn gehad. kan ik er nu toch vanuit gaan dathhet goed is, want anders had het toch door moeten zetten (bloeden), maar ben nu zo bang dat het hartje niet meer klopt en ik moet over 21/2 week terug komen, de vk zegt dan pas goed het hartje te kunnen horen, soms ook eerder, maar bij 15 wk zeker. misschien maak ik me zorgen om niets.
 
hoi anouk

wat vreselijk allemaal,
ik kan me je onzekerheid helemaal voorstellen hoor pffffffff,
maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het goed zit hoor (aangezien het bloeden niet heeft doorgezet en de laatste echo goed bleek)
en inderdaad 2,5 week wachten duurt dan nog erg lang heh
maar mischien kun je een afspraak maken bij je huisarts en je onzekerheid uitleggen en vragen of hij/zij even naar het hartje wil luisteren (bij mijn huisarts kon ik toen na 2 dagen komen)
nou ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je onzekerheid gauw af zal nemen zodat je lekker van je zwangerschap kunt gaan genieten!

groetjes wendy (mama van 4 zwanger van 5)
 
Hoi Anouk,

Ik kan me je ongerustheid ook heel erg goed voorstellen. Ik hoop dat het je een klein beetje gerust stelt als je hoort dat het echt niks hoeft te betekenen.
Toen ik 13 weken zwanger was heb ik ook flink wat bloed verloren. Ik werd ;s nachts wakker en dacht dat ik in mijn bed aan t plassen was. Toen ik naar de wc ging zag ik tot mijn grote schrik alleen maar veel bloed. Gelukkig had ik, net als jij, geen buikpijn of kramp. De verloskundige heeft toen wel meteen geluisterd of ze nog een hartje hoorde en ook ben ik voor een echo geweest. Alles was goed en inmiddels ben ik moeder van een gezonde zoon.

Dus bloedverlies op zich hoeft dus niks te betekenen, vaak kan de oorzaak ook niet achterhaald worden.

Hopelijk blijft alles goed gaan, sterkte en probeer je niet teveel zorgen te maken.

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan