Onzeker

Hallo allemaal,

Voor mij is dit de eerste keer dat ik wat schrijf op dit forum. Ik ben 6 weken en 4 dagen zwanger en heb een heeeeeel dubbel gevoel: we wilden graag zwanger worden en zijn het eigenlijk ook gelijk geworden, maar nu ik het ben kan ik er heel moeilijk aan wennen: omdat je nog zo weinig ziet voelt het voor mij echt als een "ver van mijn bed show". Ik heb ontzettend pijnlijke borsten en regelmatig steken onderin mijn buik en licht misselijk, maar dat was het wel. Omdat ik zo in de war ben en  me helemaal niet euforisch voel denk ik steeds dat het dan vast mis zal gaan. Eind april mag ik naar de verloskundige en ik zal ontzettend blij zijn als ik dan kan zien dat het hartje klopt: zijn er meer meiden die zich zo voelen? Ik word er erg onzeker van, ook omdat vrijwel iedereen natuurlijk ongelooflijk blij is: dat ben ik ook hoor, alleen ik weet nog niet goed waarover, het voelt nog zo vreemd.....!
 
Ik herken heel goed wat je zegt. Ik dacht ook altijd op een roze wolk te zitten wanneer ik zwanger zou zijn. De eerste maanden ben ik alleen maar misselijk en moe geweest. Ik kon bijna niets meer. Ook was ik erg onzeker of alles wel goed zou gaan. Ik had al een miskraam gehad en was erg bang dat dit weer zou gebeuren. Na 12 weken dacht ik hier wel vanaf te zijn maar je blijft toch een beetje onzeker.
Het is dus zeker niet zo dat je vanaf het begin op een soort van roze wolk leeft. De meeste zwangeren verfoeien inmiddels die term vanwege al die kwaaltjes waar ze last van hebben. Is het één over dan komt het volgende kwaaltje.
Je ongerustheid is dus volkomen normaal. Heeft deels ook met je hormonen te maken die daarvoor zorgen. Er verandert heel erg veel in je lichaam en daar moet je aan wennen. Probeer je zinnen op iets anders te zetten en dan gaat de tijd sneller voorbij. Voor je het weet is het eind april en dan mag je naar de vk!
 
Heel herkenbaar allemaal!
Probeer maar om je er niet te druk over te maken. Je moest eens weten wat die hormonen voor invloed hebben op je gevoelsleven. En een zwangerschap duurt niet voor niets negen maanden. Je hebt ook tijd nodig om aan het idee te wennen.

Ik ben nu 20+5 wkn en ga er nu steeds meer van genieten. Ik heb er nu een totaal ander gevoel over dan 10 weken geleden bijvoorbeeld. De paniek is weg, ik heb nu juist een soort rust over me heen en een vertrouwen dat alles goed is zoals het is.

Succes met alle vervelende kwaaltjes, probeer maar lekker te focussen op de zomer, tegen die tijd ga je je beter voelen en kan je lachen om hoe je je nu soms voelt.
Fijne zwangerschap nog!

groetjes Judith
 
Lieve Solleke,

Zoals je door de reacties inmiddels al zult hebben begrepen: het is echt allemaal heel erg normaal... Ik ben nu 17 wkn en 2 dgn zwanger en het leeft nog steeds niet echt voor mijn gevoel. Vanaf het eerste moment was ik constant kots- en kotsmisselijk, DOOOOOODmoe, mijn borsten barsten voor mijn gevoel bijna uit elkaar en ik was ook helemaal in de war (nog steeds wel een beetje eigenlijk, tja).
Toen we na +/- 12 wkn voor het eerst het hartje hoorden bij de VK was ik echt helemaal euforisch en kreeg spontaan gigantisch de slappe lach (zenuwen...). Ik had die geruststelling ECHT nodig. Een paar dagen later de echo en dat was prachtig. Dan kun je er niet meer omheen hoor. Maar toch, na een paar dagen had ik alweer een beetje dat gevoel van "ja, oke, ik ben zwanger... maar ik besef het niet". Ik denk dat dat pas echt komt als je een dikke buik krijgt en je je kindje echt gaat voelen (ik kan bijna niet wachten). Bij mijn begin je nu een piepklein beetje iets te zien, qua buik dan, maar dan heb je wel bij wijze van spreken een loep nodig. Volgens mij is het gewoon heel erg normaal dat je je nog niet ECHT zwanger voelt en daardoor onzeker bent, dat wordt heus wel wat minder als je je pukje gehoord en gezien hebt hoor ;). Kun je nagaan hoe het voor je partner moet zijn... die moet het echt hebben van wat jij hem verteld... en dat wil nog weleens anders gaan dan normaal dankzij die *@##!!!!+GRRR?XX hormonen! Maar ook die wennen... haha.
Geniet maar van je zwangerschap, straks schinj je er niet meer omheen te kunnen!

Liefs, Linkie.
 
hallo,

ik ben nu 24 weken zwanger en voel mijn kindje sinds twee weken elke dag schoppen en bewegen. dan wordt het ook echt voor mijn gevoel. ik had ook het idee dat ik niet zwanger was en vergat het soms zelfs, maar dat komt allemaal goed zodra je het eerste schopje gaat voelen. ik zou zeggen geniet ervan meid en het komt allemaal goed!!!!

groetjes kim
 
Haj Solleke,
Ik weet precies hoe je je voelt! Ik ontdekte eigenlijk een beetje 'per toeval' dat ik zwanger was door op goed geluk een testje te doen, aangezien ik zo misselijk was de laatste tijd. We waren al 2 en een half jaar geleden gestopt met de pil en hadden de moed al een beetje opgegeven... stonder niet meer zo stil bij het hele zwanger worden. Ik had echter geen flauw idee hoe ver is was aangezien ik nog gemenstrueerd had al was dat heel weinig. (achteraf gezien waarschijnlijk innestelingsbloed).
Na een bezoekje aan de dokter en het priklab mocht ik een afspraak maken voor een echo (dat was inmiddels 2 weken later). In die twee weken kon ik het maar amper geloven dat ik zwanger was.. durfde er ook nog niet van te genieten. Na de echo was dat anders: ik was 8 weken en 5 dagen zwanger en we zagen het hartje kloppen! Vanaf dat moment was het een stukje realistischer.
Veel liefs
Henwen
 
Haj Solleke,
Ik weet precies hoe je je voelt! Ik ontdekte eigenlijk een beetje 'per toeval' dat ik zwanger was door op goed geluk een testje te doen, aangezien ik zo misselijk was de laatste tijd. We waren al 2 en een half jaar geleden gestopt met de pil en hadden de moed al een beetje opgegeven... stonder niet meer zo stil bij het hele zwanger worden. Ik had echter geen flauw idee hoe ver ik was aangezien ik nog gemenstrueerd had al was dat heel weinig. (achteraf gezien waarschijnlijk innestelingsbloed).
Na een bezoekje aan de dokter en het priklab mocht ik een afspraak maken voor een echo (dat was inmiddels 2 weken later). In die twee weken kon ik het maar amper geloven dat ik zwanger was.. durfde er ook nog niet van te genieten. Na de echo was dat anders: ik was 8 weken en 5 dagen zwanger en we zagen het hartje kloppen! Vanaf dat moment was het een stukje realistischer.
Veel liefs
Henwen
 
Hallo Solleke..
ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.
wij hebben van de week ontdekt dat we zwanger zijn, waarschijnlijk 6 weken. omdat ik een lichte bloeding heb gehad ( ik dacht het begin van een ongesteldheid) is het niet helemaal zeker. maar zwanger ben ik wel.
Ik durf er alleen nog niet van te genieten, omdat ik toch bang ben dat er iets fout kan gaan. en dat terwijl ik van te voren dacht, dat ik vanaf de eerste dag zou genieten
 
Terug
Bovenaan