onzeker

Hai dames, sinds gisteren ben ik(naja de dokter)er achter gekomen dat ik een blaasontsteking heb.Heb er gelukkig wel wat voor gekregen,t begon met wat bloedverlies,ben nu bijna 21 weken zwanger,dus ik schrok me natuurlijk weer helemaal rot.maar goed moest met spoed laten testen op blaasonsteking en inderdaad, bingo!
Daarna kon ik ook nog terecht voor de zekerheid bij de vk voor t hartje te luisteren, die was ook heel duidelijk te horen gelukkig!!!!Maar ik voel me nu gewoon raar,heb al namelijk wel al regelmatig leven in me buikie gevoeld, en sinds gisteravond toen ik in bed lag helemaal niet, en nu ook nog niet.Is dit omdat ik me gewoon weer te druk maak?hebben jullie hier ervaring mee, of hoef je met 21 weken nog niet echt je kleintje elke dag te voelen?ik weet t af en toe echt niet meer,nou ik hoor jullie reacties graag,
liefs door
 
Hoi Door,

Als je zo onzeker blijft voelen bel dan gerust nog een keer je verloskundige, stress is zeker niet goed voor je baby. Ik ben zelf vandaag precies 22 weken en ik voel ook niet elke dag mijn kindje. Heeft ook te maken of het je eerste is en of je placenta aan de voorkant ligt. Maar bij twijfel gewoon bellen.
Succes en geniet ervan.

Jacqueline
 
Ik ben momenteel 21 weken, we hebben al vaker gereageerd op elkaars berichtejs, grappig, we zijn ook zowat ven ver.

Dat terzijde;
Voel sinds een weekje ook leven en pokjes in mijn buik, sommige dagen heel beweeglijk en gister een dag helemaal niets.
Ook niet toen ik s avonds in bed lag. Dan ga je toch denken...
Maar waarschijnlijk ligt de kleine gewoon ff anders. Zou me niet teveel zorgen maken.

Die blaasonsteking is wel vervelend, ikzelf heb er chronisch last van gehad in mijn jonge jaren. Het schijnt dat als je zwanger bent, de normaal herkenbare klachten van een blaasonsteking er  niet zijn, branden bij plassen enzo.
Hoe kwam jij erachter dat je blaasonsteking had?






 
Hoi Sannes,

Ik ben er achter gekomen dat ik een blaasontsteking heb, door dat ik continu harde buiken kreeg. De verloskundige verwees me door naar de huisarts om urine te laten controleren.
Ik bleek dus inderdaad een gigantische blaasontsteking te hebben.
Ik weet dat ik ook eigenlijk veel (bijna altijd) een blaasontsteking heb, dit komt door een afwijking in mijn blaas en nieren. Maar doordat ik het zo veel heb, merk er er niets van en doet het ook geen pijn.
Ik heb een kuurtje gehad, maar de harde buiken zijn er weer net zo, wel 4 of 5 keer in het uur. De vk vertelde dat ik mn urine nog een keer moet laten controleren en rustiger aan moet doen, maar dat deed ik al, vanwegen mijn bekkenpijn.
Ik kan echt niet meer rusten dan ik  nu al doe.
Ik hoop maar dat harde buiken niet erg is.

Groetjes, Ris
 
Hai Ris,

Wat vervelend voor je zeg...

Wat ik erover gelezen heb zijn harde buiken niet schadelijk voor de kleine, alleen een teken dat je rustig aan moet doen. Dat doe je, dus dan is het goed.
Moet je nog lang?
 
Hallo!
Ik wilde ff reageren op die harde buiken. Geen zorgen maken hoor! Tuurlijk wel ff je urine laten controleren, maar de harde buiken kunnen geen kwaad. De één voelt ze meer dan de ander. De harde buiken zijn juist goed voor de ontwikkeling van de kleine en ze voelen voor de kleine als een warme omhelzing.
Vorige week op vakantie had ik ook veel harde buiken, terwijl ik heel relaxed lag te badderen of 'zonnen'. Dus ik laat ook ff mijn urine controleren maar buiten dat is het niets om je zorgen over te maken. Ik vind het wel grappig dat ik dan echt zo'n hard balletje onder mijn navel heb. Dan voel je dus eigenlijk precies waar je baarmoeder zit.
Greetz Patries 18w6d
 
Hoi Door.

Volgens de boeken moet je je kindje vanaf de 26e week dagelijks voelen. Ik ben morgen 22 wk zwanger en voel het kindje de ene dag erg goed en veel, en soms voel ik alleen maar een "plopje" als ik 's avonds na het eten op de bank hang, en soms voel ik het ook niet. Ik word daar ook erg onzeker van, ik ken de boeken bijna uit m'n hoofd, maar ik hoor (lees) toch liever herkenbare dingen op het forum. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik de vk opgebeld toen ik geen leven voelde, ze raadde me aan om een uur lekker in bad te liggen of een warme douche te nemen, ik ben toen in bad gaan liggen en ja hoor... eenmaal eruit begon de kleine weer lekker te bewegen.   Ik houd mezelf ook voor dat de meeste zwangerschappen al mislopen voor de 8 weken en na de 16 weken gaat het zelden mis (heb zelf 2 miskramen gehad). Dit klinkt heel stoer van mij, maar ik heb ook veel bange momenten, en ik denk vele met ons..

Als jij niet voelt dat je een blaasontsteking hebt, zou je iedere 4 weken urine kunnen laten testen. Moest ik ook in m'n vorige zwangerschap,daar ik   10x per jaar blaasontsteking had. (Ik ben tijdens de bevalling gecatheteriseerd en heb sindsdien maar 1x blaasontsteking gehad, dat is 20 mnd. geleden.)

suc6 Groetjes Door1
 
Terug
Bovenaan