Onzeker

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Allereerst iedereen gefeliciteerd met het zwanger zijn!!!

Sinds zondag weet ik dat ik zwanger ben. Heb 2 keer een test gedaan, in de ochtend en in de middag. Supr blij natuurlijk, maar wel onzeker.
Ik heb namelijk in september een miskraam gehad.
Ook weet ik niet wanneer ik uitgeteld ben, wel ongeveer.
Het zit namelijk zo.

Vorige week maandag naar de huisarts geweest (2 weken overtijd), weer een test en weer negatief. (Al mijn testen waren negatief)
Dus die dag ook bloed laten prikken in het ziekenhuis en de uitslag daarvan was ook negatief (onder de 5 ???)
Toch had ik nog wel hoop:

Ik had namelijk twee en halve week geleden (donderdags) steken in mijn zij. Mijn man en ik hebben toevallig die avond ook geklust. Precies 1 week later was ik op een ochtend ontzettend misselijk. Eventjes, een kwartiertje. Even iets gegeten en het ging wel weer.
Als het dus zo mocht zijn dat die pijn in mijn zij de eisprong was, hebben we dus op tijd geklust en zou ik eigenlijk aanstaande donderdag pas mijn NOD hebben.
Maar ja, de eisprong heb je ook niet pas 4 weken na je laatste menstruatie.

Ik snap het niet meer. 3 weken na mijn laatste NOD had ik wat bloedverlies (dacht aan innestelingsbloeding) en daarna nog een paar dagen wat bruin slijm.

Ik weet nu wel dat ik zwanger ben, maar ik vind het moeilijk om echt blij te zijn.
Hopelijk is er niets mis.
Volgende week dinsdag (20 december) heb ik een afspraak met de verloskundige.
Hopelijk doen ze ook snel een echo om te kijken hoever ik ben.

Liefs, Go

Hoi Go,

Hartelijk gefeliciteerd met het goede nieuws!!
Het vrouwelijk lichaam is heeeel bijzonder en goed in staat je voor de gek te houden!! Een precieze verklaring zou ik er niet voor gaan zoeken, de feiten zijn veel belangrijker en dat is dat er een klein wezentje in je groeit. Heb er maar vertrouwen in dat alles goed komt en probeer(hoe moeilijk ook) je niet al teveel zorgen te maken. Ik duim met je mee en hoop snel van je te horen dat alles goed is.

Meis,   Ga maar lekker genieten van dit mooie wondertje wat in je buik zit en nogmaals gefeliciteerd!

Groetjes Odette (23+5)

Dank je wel voor je lieve woorden.
Genieten ga ik zeker wel proberen.
Ik hou je in ieder geval op de hoogte.
Gaat alles bij jouw zwangerschap goed?
Las dat je 23 weken bent.

Liefs, Go

Als de test positief is ben je toch echt zwanger hoor. Gefeliciteerd! Ik heb zelf ook een miskraam gehad begin dit jaar en ik begrijp heel goed dat je dan erg onzeker kan zijn. Ik wilde het pas echt geloven bij de eerste echo (bij 8,5 week) Probeer anders zoiets te regelen via de verloskundige. Ik heb gewoon gezegd dar ik een miskraam heb gehad en dat ik erg onzeker was. Dat vonden ze bij mij voldoende reden om me door te verwijzen voor een termijnecho.
Probeer het inderdaad niet te verklaren zoals Odette zei, het vrouwelijk lichaam is een wonder op zich.

Geniet er maar lekker van!

Groetjes Danielle

(22 wk+ 2dg)

Hoi Go,

ja, ik ben alweer 23+5 zwanger van de 2e en mag tot nu toe niet klagen over deze zw.schap. Ik heb tijdens mijn eerste zw.schap nogal wat moeten doorstaan en heb nu het gevoel dat het deze keer anders gaat. Sinds Isabelle er is ben ik ook meer gaan relativeren en kan ik met andere ogen kijken naar het zwanger zijn. Het is voor mij iets geweldigs moois van moeder natuur en alles zal gebeuren met een reden.

Ik gun iedereen het plezier en de ongemakken van het zwanger zijn en het hebben van kinderen en ben dan ook altijd heel blij voor een ieder die het goede nieuws meld op deze site.

Ik kan me voorstellen dat na je mk je meer gespannen bent of het deze keer goed zal gaan maar ik denk dat je het moet zien als een  nieuwe zw.schap en dus een ander kindje en dat je dat het vertrouwen moet geven dat het allemaal goed komt.

Ik heb heel veel gehad aan het stellen van vragen tijdens het eerste trimester (ik had nl last van bloedverlies bleek een innestelings bloeding te zijn).
Wij weten ook niet alles en zijn zeker geen deskundigen maar staan wel klaar met een luisterend oor en tips om de zw.schap misschien iets beter te doorstaan.

Dus bij  deze: Geniet, geniet, geniet de tijd vliegt voorbij en ik ben ervan overtuigd dat als jij je lekker voelt je kleine kindje dat ook doet!!
\

Meis,  wij zijn er voor je vragen, klagen en helpen "dragen"!!!

Liefs Odette  

Danielle, ik zal dat zeker proberen. Misschien krijg ik de echo dan wel eerder.
Hoop het.
Odette, fijn dat ik jullie ten alle tijden mag lastigvallen met alle vragen, klachten enz.
Fijn om te weten dat er altijd iemand een luisterend oor heeft.

Liefs, Go

Gewoon voet bij stuk houden hoor voor die echo. Misschien dat ze je willen afschepen met een echo bij 12 weken ofzo maar dan zit je nog langer in de onzekerheid. Het is namelijk erg fijn als je bij 8 weken een hartje ziet kloppen. Dat neemt een hoop ongerustheid weg. Ik weet dat iedereen roept dat je moet genieten (ik deed het ook zag ik) maar het blijft moeilijk als je toch zo onzeker bent.

Sterkte de komende tijd!

Thanks, ik zal er ook zeker naar vragen
of ze de echo eerder kunnen doen.

Liefs, Go

Terug
Bovenaan