onzeker

A

Anoniem

Guest
Hai,

Ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben dus dan is t 5 weken, ben zo bang dat t mis gaat, heb er ook 3 jaar over gedaan om zwanger te worden. ze zouden in januari beginnen met hormonen en IUI, en nu ben ik gewoon spontaan zwanger. We mankeerden niks, ze hebben niks kunnen vinden. Wel laparoscopie gehad, dus misschien is mijn baarmoeder opgeschoont daardoor.Maar ben zo bang dat na zo lang wachten dat t mis gaat, die angst is zooo groot! Wie wil me een opkikker geven, wil blij zijn, maar durf t nog nie te ijn.

gr ilona

hey

heel herkenbaar dat je zo onzeker bent, ik ben het op dit moment ook
alleen hebben wij er niet zo lang over gedaan
de derde ronde was het bij ons al raak
dus als ik dat van jou lees dan moet ik helemaal niet zo zeuren want ik heb niks te klagen, maar ja dat gevoel neem je niet zomaar weg
probeer er van te genieten want je bent gewoon echt zwanger!!!!!

liefs ikjes

Hoi Ilona,
poeh, da's een lange tijd 3 jaar. En dan gelukkig toch nog spontaan zwanger. Iedereen is in het begin onzeker en bang dat het mis zal gaan, maar ik kan me voorstellen dat dat gevoel bij jou extra sterk is.
Je kunt niet meer doen dan gewoon rustig aan doen, op jezelf letten en gezond eten. Verder is het helaas afwachten. Succes daarmee.
Groetjes V.

Hoi Ilona,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Je ziet regelmatig dat vrouwen die lange tijd niet zwanger kunnen worden, plots toch spontaan zwanger worden zodra er een termijn is gesteld waarop de behandelingen gaan beginnen. Waarom???

Het feit dat je zwanger bent maak dat je evenveel kans hebt op een miskraam als vrouwen die al in de eerste ronde aantellen. Dus dat je er langer over hebt gedaan heeft daar geen invloed op. Circa 10 % bij 5 weken.
Waarschijnlijk loop je momenteel onder controle bij een gyneacoloog. Ik zou dan morgen even naar de poli bellen en aangeven dat je een positieve test hebt. In de meeste ziekenhuizen laten ze je dan als je  al lang bezig bent met zwanger worden bij 6 a 8 weken voor controle komen, zodat je met een echo kunt vaststellen of het allemaal goed zit.
Ga er lekker volop van genieten, laat de zwangersschapskwalen die  erbij horen maar komen.  

succes een klinisch verloskundige  

Terug
Bovenaan