onzeker

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

wat een fijne site zeg, iedereen in hetzelfde schuitje en met veel ervaringen.
ik ben als het goed is nu 7.6 weken zwanger. moet morgen voor het eerst naar de vk en heb volgende week donderdag mijn eerste echo! ik ben van de ene kant heel gelukkig en een beetje dromerig en van de andere kant vreselijk onzeker.
heb wel last van mijn borsten ben goed moe af en toe wat krampachtige gevoelens in mijn buik maar voor de verder rest kiplekker! ik wil zo graag de bevestiging dat alles met ons kindje goed gaat! het enige bewijs waren de streepjes op de test! ik wordt er vreselijk onzeker van en ben vandaag ook lekker een dagje thuis gebleven van het werk.
ben benieuwd of jullie het ook zo ervaren.

liefs m

Hoihoi.
Ik denk dat we dat allemaal wel in meer of mindere mate zijn geweest. De eerste weken van je zwangerschap zijn sowieso heel spannend en het enige wat je idd hebt zijn die streepjes op je test.. Probeer er lekker van te genieten, en zodra je je kindje op de echo hebt gezien worden die spanningen en onzekerheden vast wel minder.
Ik ben nu 17 weken zwanger van mijn 2e, maar ik was nu veel onzekerder dan bij mijn eerste..Toen dácht ik er niet eens aan dat het ook wel eens mis zou kunnen gaan, en daar stond ik nu veel meer bij stil.. Helaas ging het bij 12 weken ook gedeeltelijk mis, was zwanger van een tweeling, wat ik nog niet eens wist toen, maar na hele heftige bloedingen bleek dat ik er één van een tweeling had verloren. De kleine die er nu nog zit doet het prima, dus...
Geniet lekker van je zwangerschap, de rest komt vanzelf!!
Gr. Anne-Marie

Ik ben deze keer zo ontzettend zenuwachtig geweest, ben drie jaar geleden bevallen van de eerste en toen had je al die toestanden niet met verplichte echo's...ik deed gewoon een testje en ging naar de Vk met 14 weken nu al met 9 weken en met 11 weken de echo, had het idee dat ik examen moest doen...en met 20 weken nog een keer (vond het wel leuk om het kindje al even  te zien hoor)

Yvonne

Hoi,
Ook ik stond er bij de eerste niet echt bij stil dat het fout kon gaan. Bij de tweede keer wel heel erg, was ook erg onzeker. Dat je niet veel last hebt van zwangerschapskwaaltjes zegt niet zo veel, volgens mij. Ik ken zat meiden die dat ook niet hadden, maar waar wel alles goed zat.
Ik heb er trouwens voor gekozen om die 20-weken echo niet te laten doen. Mag je toch zelf weten?

Hoi,

Ik had dagelijks zwangerschapskwaaltjes, maar nog werd ik in het begin regelmatig overvallen door onzekerheid! Ik kon gewoon nauwelijks beseffen dat er een mensje in mij aan het groeien was, zelfs toen ik de echo zag had ik niet het idee dat ik naar iets in MIJN buik aan het kijken was, ha, ha! Ik heb ook weken gedacht dat ik misschien de test niet goed gelezen had en dat ik stiekem dus toch niet zwanger was... Dan moest ik mezelf bedwingen om niet nog eens en nog eens te testen. Ik had zelfs regelmatig nachtmerries dat ik me vergist had enzo... Zullen de hormonen wel zijn geweest.

Maar als de buik begint te groeien en de baby gaat bewegen... dan is er geen ontkomen meer aan!
Veel succes en geniet van de zwangerschap!

Groetjes, Karin (41 wkn)

Hoi,

Die onzekerheid is erg herkenbaar. Ik kreeg mijn eerste zwangerschap een miskraam dus de 2e zwangerschap was ik daar weer heel bang voor. Pas als je echo's hebt gehad gaat het in je hoofd echt leven. Maargoed onthoud wel dat het vaker goed gaat dan fout en dat je gewoon lekker blij mag zijn met dit wondertje!
lfs ing

ha

volgens mij is het heel normaal dat je zo onzeker bent,het is allemaal zo nieuw en anders, je weet niet wat je te wachten staat enz. kheb het nu ok tegen mezelf want ook ik voel me heel erg onzeker, bij mn 1e zwangerschap had ik dat niet, ik voel me zo ongerust,maar nu lees ik dat ik gelukkig niet de enige ben!

Hoi m,
Ik ben zelf nu precies 9 weken en heb ook allemaal kwaaltjes, van de week flink boven het toillet gehangen zodat ik bijna niet meer op mijn benen kon staan. Ik ben ook wel onzeker, maar juist omdat je die dingen voelt is dat juist een bevestiging denk ik altijd maar. En als het kindje zich eenmaal ingenesteld heeft gaat het ook niet zomaar fout en je bent net als ik nog jong en dat is nog een extra voordeel, haha. Geniet ervan tussen alle kwaaltjes door de leuke tijd schijnt nog te komen hoor, daar hou ik me ook aanvast haha.
en ik heb me vandeweek ook ziek gemeld, als je jezelf niet goed voelt hebben ze op het werk ook niks aan je.
succes mariska 1981

Terug
Bovenaan