onzeker

hallo allemaal

Ben vandaag 17 weken en 5 dagen zwanger :)))))))))

alleen nu het volgende...

ik zit vandaag best wel in de zenuwen :-(((( oke ik weet dat je met 17 wkn niet elke dag de baby hoeft te voelen, alleen de laaste weken ( ong 4 a 5 weken) voel ik de baby dus wel al en de laaste 2 wkn voel ik de baby meerdere malen per dag! ELKE DAG! alleen vandaag nog helemaal niks :-((((( voel me zoooooooo onzeker snikkkkkkk je hoort zo vaak dat het nog mis kan gaan ... en dan denk ik ja, wat voor wereldwonder ben ik dat het bij mij zelfs 2 keer goed zal gaan! eerst een hele mooi dochter en dan nu weer zwanger dat is toch echt helemaal geweldig......... pfff ik hoop dat jullie begrijpen waar ik naartoe wil:-(

Dag Super trotse moeder!

Als eerste natuurlijk van harte met je zwangerschap! Ook ik voel me, zwanger van mijn eerste kindje, zeer gezegend! Het is echt een wondertje...

Ik snap dat je er onzeker van wordt, maar zou me niet te druk maken. Ik voelde mijn  kindje ongeveer vanaf 17 weken voor het eerst en toen niet iedere dag. Pas vanaf ongveer 30 weken  moet je het kindje dagelijks voelen, anders kan (!! hoeft dus niet) er iets niet goed zijn. Ik ben zelf inmiddels 36,5 week zwanger en voel mijn kindje nu iedere dag (ik heb dan ook een uitzonderlijk drukke baby, haha). Pas als je dus de 30 weken gepasseerd bent moet je bellen als je je kindje een dag helemaal niet hebt gevoeld. Nu heb je denk ik niks om je zorgen over te maken maar als je echt ongerust bent kun je natuurlijk altijd even de VK bellen ;)

Veel plezier nog met je zwangerschap!

Groetjes Anna

Hoi hoi

Je moet je idd niet te druk maken hoor want als je erop gaat letten wanneer je baby voelt dan wordt je gek ik heb dat ook gedaan maar merk als ik er minder mee bezig ben ik dan ineens een kei harde schop of stoot voel...maar ik kan je wel goed begrijpen hoor het is ook allemaal zo spannend en een groot wonder... maar als je het het echt niet vertrouwd dan zou ik de verloskundige bellen en uitleggen dat jej je zorgen maakt.. begrijpen ze wel .......nou maak je niet te druk zou ik zeggen en alles komt goed..doei xx bloem 36 weken ..

Ik begrijp je goed hoor. Ik had vorige week hetzelfde. Meer omdat mijn 2e kindje vanaf dag 1 heel erg druk was (dat leven voelde natuurlijk) en dit kindje is minder druk. Sinds dit weekend voel ik het wel ineens elke dag?! Maar goed....ontspannen helpt erg goed. En wat jij  nou niet doet is ontspannen. Daarom gaat het voelen nog moeilijker. Ga lekker liggen op bed, handen op je buik en naar je buik toe-ademen. Geef het kindje de ruimte. Voor mij 9 uit 10 keer het recept om leven te voelen.

hoi , gaat het al beter ?

wat kun je daar van schrikken he, heb het ook gehad van mijn 1ste
dat was na oud op nieuw en zat na een halve dag niets gevoeld te hebben ik het ziekenhuis omdat ik het niet vertrouwde...
mooie echo gehad en heerlijk er was niets aan de hand.
Soms zijn die kleintje zo moe van iets wat hun of jij gedaan hebt ze echt even rustig bij moeten komen ;)
voelde mijn zoontje Jannes al met 15 weken en nu pas 3 weken zwanger, kan niet wachten tot ik het kindje kan voelen....
hoop dat alles goed is bij jullie !! knuffel Thes.

Ik herken het gevoel wel alleen maak ik me er nu bij de tweede minder druk om. 1 dagje niets voelen daar sta ik wel even bij stil maar maak me niet zo'n zorgen. Bij Maud was dat namelijk ook wel eens.

Hoi Hoi,

Ik begrijp heel goed dat dit je onzeker maakt, maar hou er wel rekening mee dat hoe drukker (mentaal en lichamelijk) jij bent hoe rustiger de baby is.
Ik ben nu 33 weken zwanger en voel de kleine dagelijks... tot vorige week er 1 ochtend was waarin ik nog niks gevoeld had. Uiteraard maakte ik me zorgen en ging er de hele dag op letten, maar elk teken van leven bleef uit. Ik in de stress...
Toen me vent savonds laat thuis kwam brak ik in huilen uit, hij kalmeerde mij en zei dat ik me geen zorgen moest maken... Hij gaf een aai over mijn buik en krijgt daar toch een trap... de kleine was daarna echt 3 uur lang non stop te voelen, mijn buik leek wel een golfslag bad.

Ik kan natuurlijk niet in je buik kijken en het is heel goed dat je er alert op bent, als je die kleine ff niet voelt of met jouw termijn een dag niet voelt is er volgens mij niks aan de hand... Maar hou het in de gaten en als je je echt zorgen maakt je VK bellen en op je instinct vertrouwen.

Liefs

hallo lieve mensen

Bedankt allemaal voor de reactie's erg lief!

Vandaag had ik mijn afspraak bij me gyn... nog steeds niks gevoeld, maar ik ga daar in de stoel liggen voor de echo en toen schopte de baby heel hard tegen dat ding aan :))))))) alles was super en is al lekker groot! vandaag precies 18 weekies en hij/zij zwaaide naar ons :))))))))   hij / zij kwam niet goed voor de foto liggen, maar heb toch een super mooie echo :)) en hebben het hartje zien kloppen en das het belangrijkste!

dikke kus en nogmaals bedankt!

Terug
Bovenaan